دانش‏نامه آثار «كاشف‌الغطاء» تدوين مي‌شود
دانش‏نامه آثار «كاشف‌الغطاء» تدوين مي‌شود
رئيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي گفت: همزمان با برگزاري كنگره بين‌المللي علامه كاشف‌الغطاء دانش‏نامه آثار ايشان در چهل مجلد تدوين مي‌شود.
دانش‏نامه آثار «كاشف‌الغطاء» تدوين مي‌شود
به گزارش خبرگزاري اهل بيت (ع) ـ ابنا ـ رئيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي گفت: همزمان با برگزاري كنگره بين‌المللي علامه كاشف‌الغطاء دانش‏نامه آثار ايشان در چهل مجلد تدوين مي‌شود.
"حجت‌الاسلام والمسلمين احمد مبلغي" اظهار داشت: در آستانه شصتمين سال رحلت يكي از مصلحان جهان اسلام و تشيع و از طلايه‌داران اتحاد و بيداري مسلمانان، كنگره بين‌المللي علامه شيخ محمدحسين كاشف‌الغطاء در سال آينده برگزار مي‌شود.
وي ادامه داد: اين كنگره به منظور بررسي ابعاد گوناگون حيات علمي و عملي او به ويژه در ارتباط به پاره‌اي از خرافات و نابساماني‌هاي مذهبي ـ اجتماعي برگزار خواهد شد.
مبلغي با اشاره به شخصيت علامه كاشف‌الغطاء تصريح كرد: ايشان از شخصيت‌هاي نادر معاصر است كه براي انجام اصلاح و فعاليت در عرصه اجتماع از جسارت فوق‌العاده‌اي برخوردار بود.
وي بيان داشت: در تداوم كنگره‌هاي انديشمندان شيعي و مصلحان اسلامي همانند شهيدين، شرف‌الدين، بلاغي و... كنگره بزرگداشت ايشان در ايران همراه با نشست‌هاي علمي در عراق، لبنان و ايران برگزار مي‌شود.
رئيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي با اشاره به تحقيق، تصحيح و آماده‌سازي آثار علامه كاشف‌الغطاء عنوان كرد: برخي آثار گسترده و متنوع ايشان چاپ شده‌ و برخي هنوز منتشر نشده‌اند.
وي خاطرنشان كرد: تحقيق علمي آثار و عرضه آن در قالب « موسوعه آثار كاشف‌الغطاء» صورت خواهد گرفت تا آثار ايشان با اعتماد، اتقان و سهولت بيشتر مورد مراجعه قرار گيرد.
مبلغي گفت: اين كار در مركز احياي آثار اسلامي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي از چند سال گذشته آغاز شده است و هم‌زمان با برگزاري كنگره، موسوعه آثار كاشف‌الغطا حداقل در بيش از چهل مجلد عرضه خواهد شد.
وي با اشاره به بررسي شخصيت و انديشه‌هاي علامه كاشف‌الغطاء بيان داشت: شخصيت جامع و آثار گسترده علامه كاشف‌الغطاء اين زمينه و مجال را مي‌دهد تا عالمان و دانشوران حوزه و دانشگاه در مناطق گوناگون جهان اسلام درباره آن شخصيت و آراي او بيانديشند.
رئيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي خاطرنشان كرد: ارائه مقاله در رابطه با علامه كاشف‌الغطاء سهم ايشان را در ارتقاي دانش و فرهنگ اسلامي بازيابي مي‌كند و مسئله‌هاي زمانه را در افق ديدگاه او مورد مطالعه قرار مي‌دهد.
مبلغي اظهار داشت: فراخوان مقاله در دو محور شخصيت و انديشه‌هاي ايشان اعلام مي‌شود و در بخش نخست به عصر، خاندان، شخصيت،آثار ، شاگردان و اساتيد علامه كاشف‌الغطا مي‌پردازد.
وي ادامه داد: محور ديگر فراخوان مقاله كنگره بين‌المللي علامه كاشف‌الغطاء به بررسي و تفكيك انديشه‌هاي ايشان در قالب انديشه‌هاي قرآني فقهي، اصولي،كلامي و فلسفي، نگاه ايشان به جهان اسلام و... خواهد پرداخت.
رئيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي تصريح كرد: علاقه‌مندان تا شهريور سال 1390 فرصت دارند نسبت به ارائه مقاله در موضوعات اعلام شده و ارسال آن به دبيرخانه كنگره واقع در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي اقدام كنند.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

كنگره بين المللي شهيدين
مجری سایت : شرکت سیگما