آيت الله شاهرخي خرم آبادي: آثار شهيدين در اختيار طلاب جوان قرار گيرد
آيت الله شاهرخي خرم آبادي: آثار شهيدين در اختيار طلاب جوان قرار گيرد
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به ضرورت ترويج آثار فقهي و علمي علماي بزرگ شيعه گفت: آثار بزرگان علمي مانند شهيد اول و ثاني بعد از چندين سال هنوز در حوزه‌هاي علميه تدريس مي‌شود و بزرگداشت آنها امري پسنديده و مهم است.
آيت الله "محمد نقي شاهرخي خرم آبادي" افزود: موسوعات و آثار علماي بزرگ از جمله شهيدين جمع‌آوري و در اختيار فضلا و نسل جوان قرار گيرد.
وي برگزاري كنگره بين‌المللي شهيدين را گامي مثبت براي تجليل از شخصيت‌هاي بزرگ جهان اسلام دانست و گفت: در طول قرن‌هاي مختلف، شخصت‌هاي علمي و فقهي خدمات شاياني را به حوزه‌هاي علميه ارايه كردند و بايد از آن‌ها به صورت شايسته تجليل و تكريم شود.
وي اظهار داشت: چنين كنگره‌هايي بايد به صورت مداوم در سطح ملي و بين‌المللي برگزار تا مردم و خصوصا جوانان با شخصيت‌هاي برجسته آشنا شوند.
شهيد اول محمدبن مكي ابن احمد عاملي نبطي جزيني كه در سال 734هجري قمري در لبنان چشم به جهان گشوده است و در سال 786ه‍.ق بدست متعصبان به شهادت رسيد و شهيد ثاني زين‌الدين بن علي ابن احمد جبعي عاملي در سال 911 هجري قمري در لبنان متولد و در سال 966 ه‍. ق بدست متحجران كوردل به شهادت رسيد.
آثار اين دو شهيد بويژه كتاب "لمعه" شهيد اول و كتاب "شرح لمعه" شهيد ثاني همچنان در حوزه‌هاي علميه جهان تشيع تدريس مي‌شود و اگر چه اين دو شخصيت لبناني هستند ولي در ايران، عراق و برخي كشور‌هاي ديگر از درجه ارزش و اعتبار بالايي برخوردار مي‌باشند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

كنگره بين المللي شهيدين
مجری سایت : شرکت سیگما