رئيس كنگره شهيدين خبر داد:
رئيس كنگره شهيدين خبر داد:
دومين كنگره شهيدين در لبنان برگزار مي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس كنگره شهيدين از برگزاري دومين كنگره شهيدين خبر داد و گفت: اين كنگره 9 خرداد ماه امسال در لبنان برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام احمد مبلغي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاري دومين كنگره شهيدين در لبنان اظهار داشت: اين كنگره بنا بود به صورت دو كنفرانس بين‌المللي و با حضور كشورهاي مختلف برگزار شود.
وي با بيان اينكه دومين كنگره شهيدين در لبنان برگزار مي‌شود، عنوان كرد: نخستين كنگره شهيدين در ايران برگزار شده و معطوف به شهيد اول بود و به دليل مربوط بودن شهيد ثاني به لبنان، كنگره دوم در لبنان برگزار شده و بيشتر معطوف به شهيد ثاني خواهد بود.
* ارائه 30 جلد كتاب در خصوص شهيد ثاني در دومين كنگره شهيدين
رئيس كنگره شهيدين تصريح كرد: در نخستين كنگره شهيدين 20 جلد موصوعه شهيد اول ارائه شده و در كنگره دوم 30 جلد موسوعه شهيد ثاني رونمايي خواهد شد.
وي عنوان كرد: اين كنگره 9 خرداد به صورت بين المللي و با حضور كشورهايي همچون عراق، سوريه، لبنان، عربستان سعودي و مصر و همچنين با مشاركت موسسات مختلف ايران و لبنان و به صورت مشترك برگزار خواهد شد.
مبلغي بيان داشت: اين كنگره مفيد، علمي، برخوردار از بازتاب‌هاي علمي و قابل توجه براي اصحاب علم است، به ويژه كه در آن 30 جلد كتاب با عنوان موسوعه شهيد ثاني رونمايي خواهد شد و اين اقدام تحول بزرگي است چراكه جمع‌آوري تمام آثار شهيد ثاني به صورت يك جا و عرضه به صورت يك شكل كاري نو تلقي مي‌شود.
وي بيان داشت: سخنران اصلي دومين كنگره شهيدين نبي بري رئيس مجلس لبنان است كه ضمن آن پيام رئيس مجلس كشورمان نيز به كنگره ارائه خواهد شد.
* كنگره شهيدين با هدف احيا شخصيت‌هاي تاثير گذار در اسلام برگزار مي‌شود
رئيس كنگره شهيدين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهداف برگزاري اين كنگره اظهار داشت: كنگره شهيدين با هدف احياي شخصيت‌هاي تاثير گذار در اسلام، احيا آثار، معرفي و زنده نگهداشتن شخصيت علمي و عملي آنها در جهان اسلام، عرضه كتاب‌ها، تحليل افكار و انديشه‌هاي آنها برگزار مي‌شود.
* توجه حوزه‌هاي علميه به شهيد اول و ثاني
وي تصريح كرد: اگر حوزه‌هاي علميه، اهل سنت و شيعه به درستي شهيد اول و ثاني را بشناسند به نيكي از آنها ياد مي‌كنند و آنها را به مثابه شخصيت‌هاي صادقي كه الگوي جامعه اسلامي ما مي‌توانند باشند، مي‌شناسند.
مبلغي از برگزاري كنگره‌اي با محوريت كاشف‌الغطا در آينده خبر داد و بيان داشت: اين كنگره سال آينده و يا دو سال ديگر در عراق و ايران برگزار مي‌شود.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

كنگره بين المللي شهيدين
مجری سایت : شرکت سیگما