پنجشنبه 9 فروردين 1403   19:29:34

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) صورت گرفت؛

انتشار کتاب «چالش‌های کارآمدی نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران در تحقق عدالت سیاسی؛ راهبردها و راهکارها»

  • خلاصه :کتاب «چالش‌های کارآمدی نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران در تحقق عدالت سیاسی؛ راهبردها و راهکارها» به همت انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «چالش‌های کارآمدی نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران در تحقق عدالت سیاسی؛ راهبردها و راهکارها» به قلم علی محمدی ضیاء در 335 صفحه از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد.

چالش‌های نظام سیاسی جمهوری اسلامی در تحقق عدالت سیاسی به عنوان معیار مهم کارآمدی به جهت آنکه معطوف به بقاء و پایداری نظام است از اهمیت دو چندان برخوردار بوده است. از این رو پژوهش حاضر با نسبت‌سنجی دو وضع موجود و مطلوب در عرصه تحقق عدالت سیاسی به تبیین چالش‌های پیش روی آن پرداخته و با ارائه راهبردها و راهکارهایی کمک به رفع این چالش‌ها می‌کند.

در مقدمه این کتاب آمده: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام سیاسی اسلامی در عصر حاضر پدیده‌ای نو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ظهور در عرصه نظام‌های سیاسی جهان تلقی می‌شود که بدون هیچ تجربه تاریخی در ایران و جهان به عنوان یک نظام سیاسی نوپا همواره در طول عمر چند دهه خود با چالش‌هایی روبرو بوده است. این چالش‌ها در عرصه کارآمدی به دلیل آنکه در ارتباط با بقا و پایداری نظام سیاسی است از اهمیت دو چندانی برخوردار بوده و سبب شده پژوهش حاضر به ارزیابی آن بپردازد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما