شنبه 1 ارديبهشت 1403   02:33:58

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

استاد واعظی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: لزوم نگاه حمایتی در عرصه فرهنگ/ به ظرفیت های عظیم و نهفته فرهنگی و هنری حوزه علمیه توجه شود

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه فرهنگ گفت: به ظرفیت های عظیم و نهفته فرهنگی و هنری حوزه علمیه توجه شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار محمدمهدی اسماعیلی، «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه امروز اوضاع فرهنگی کشور رضایت بخش نیست، گفت: امروز از جهات مختلفی همچون تولیدات، مصرف و اقتصاد فرهنگی شاهد اوضاع رضایت بخشی نیستیم.

وی با اشاره به چالش های پیش روی عرصه فرهنگ در کشور، عنوان کرد: نباید در عرصه فرهنگی، نگاه امنیتی حاکم باشد زیرا این موضوع موجب آسیب های بسیاری می شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه در عرصه فرهنگ باید نگاه تمدن سازی نوین اسلامی حکمفرمایی کند، به نکات رهبر معظم انقلاب در رابطه با این زمینه در بیانیه گام دوم اشاره کرد و عنوان داشت: باید نگاه بازسازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی به فرهنگ داشته باشیم و بدانیم اگر این نگاه را برجسته سازی کنیم، سطح فرهنگ جامعه ارتقا یافته و ارزش های انقلاب اسلامی در بطن آحاد جامعه بومی سازی و نهادینه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: بدون شک با نگاه حمایتی، ریل گذارانه و تقویت کننده، جایگاه و منزلت مولدان اصلی عرصه فرهنگ و هنر اصالت پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه امروز با تکثر جدی مراکز فرهنگی مواجه هستیم، ابراز کرد: ما دستگاه های متعددی در عرصه فرهنگ داریم و نمی توان ارشاد را یگانه مرجع و دستگاه تأثیرگذار و مدیریت کننده عرصه فرهنگ شناخت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت توجه و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت عظیم فرهنگی و هنری نهفته در حوزه های علمیه تأکید و تصریح کرد: درست است که ارشاد یک دستگاه مولد فرهنگی است، اما می تواند به صورت خلاقانه به ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد توجه کند و گواهی می دهم که در حوزه های علمیه ظرفیتی بزرگ در عرصه هنر و فرهنگ نهفته است که باید احیا و به آن توجه شود.

وی با تشریح اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه های فرهنگی و با بیان اینکه این نهاد مقدس در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه و در مسأله محوری اتفاقات بزرگی را رقم زده است، گفت: ما به دلایل مختلف نمی توانیم حمایت های لازم را از فعالان این عرصه داشته باشیم، از این رو آن نهادی که باید فعالان این عرصه را حمایت کند تا به بازیگران میدانی عرصه فرهنگ تبدیل شوند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر ابراز داشت: این دفتر یک دستگاه حاکمیتی نیست، بلکه یک نهاد انقلابی است که ظرفیت های خود را در عرصه تبلیغ دین و ارتقای سطح فرهنگی جامعه به کار گرفته است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما