جمعه 10 فروردين 1403   18:13:28

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در گفت و گویی تبیین شد:

ثبت ۷۰ ایده قرآنی در رویداد کاریزمن ۱۲

  • خلاصه :رئیس خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از ثبت ۷۰ ایده در رویداد ایده‌پردازی کاریزمن ۱۲ با موضوع «ترویج قرآن کریم در خانواده‌» خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق امینی در گفت‌وگویی به فعالیت‌های این مجموعه در حوزه میزبانی و رشد تیم‌های استارتاپی فرهنگی و خلاق اشاره و اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان، برگزاری رویدادهای ایده‌پردازی در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی است و در حال حاضر رویدادی با عنوان کاریزمن ۱۲ با موضوع «ترویج قرآن کریم در خانواده» در حال اجراست.
وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۷۰ ایده مربوط به این رویداد در سایت کاریزنگار ثبت شده است، افزود: این رویدادها در راستای ترویج فرهنگ ایده‌پردازی و تشویق نهادهای مردمی به انجام فعالیت‌های فرهنگی استارتاپی در حال برگزاری است و از علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان حوزه قرآن و خانواده دعوت می‌کنیم تا اگر ایده‌ای با قابلیت تبدیل شدن به مؤسسه خلاق یا شرکت دانش‌بنیان دارند، آن را در سایت رویداد به نشانی اینترنتی kariznegar.ir ثبت نمایید تا بررسی و داوری شود.
رئیس خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان تصریح کرد: خانواده‌های زیادی هستند که تمایل دارند فرزندانشان در فعالیت‌های قرآنی شرکت کنند، ولی یا مکان نزدیکی برای حضور در محافل قرآنی سراغ ندارند یا با روش و اقدامات لازم آشنا نیستند تا بتوانند فضای قرآنی در خانواده خود ایجاد کنند و این ایده‌های فرهنگی است که می‌تواند به ترویج قرآن در خانواده‌ها کمک کند. نمونه‌هایی وجود دارند که فعالیت‌های ترویجی قرآنی را به‌صورت خودجوش انجام می‌دهند. برای مثال، نرم‌افزار هشت بهشت که در استارتاپ میعاد تولید شده است و حدود ۲۰ هزار نصب فعال دارد که در این نرم افزار فرآیندی طراحی شده که بر اساس آن، کودکان می‌توانند ضمن بازی، سوره‌های کوچک جزء سی‌ام قرآن را حفظ کنند و نظرات کافه بازار نشان می‌دهد که این نرم‌افزار در انس خانواده‌ها با قرآن نسبتاً موفق بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به تغییر سبک زندگی و فعالیت هر چه بیشتر در فضای مجازی، مفاهیم دینی نیز باید به همان نسبت در فضای مجازی گسترش پیدا کند و در همین راستا، قصد داریم از ایده‌پردازان قرآنی حمایت کنیم تا محصولات و خدمات قرآنی را در فضای مجازی برای خانواده‌ها ترویج کنند و توسعه کارآفرینی و تقویت فضای قرآنی را توأمان پیش ببرند.
حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه علاقه‌مندان تا دوم مهرماه برای ثبت ایده‌ها فرصت دارند، اظهار داشت: نفرات اول تا سوم، به ترتیب ۵۰، ۳۵ و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کنند و به پنج نفر شایسته تقدیر نیز هر کدام، پنج میلیون ریال تعلق می‌گیرد، ولی ارزش افزوده رویداد، این است که به ایده‌های ارزشمند، امکاناتی مانند دفتر کار، تجهیزات و وسایل، خدمات مشاوره و منتورینگ تخصصی، اینترنت، امکانات اداری و خدمات ثبت شرکت ارائه می‌شود تا بتوانند ایده خود را با سهولت بیشتر به شرکت دانش‌بنیان و خلاق تبدیل کنند.
وی با بیان اینکه خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان در حوزه فرهنگ و فناوری فعالیت می‌کند، بیان کرد: این مجموعه در طول کمتر از دو سال فعالیت خود، ۳۰ تیم استارتاپی را پذیرش کرده که از این تعداد، پنج شرکت اعتبارنامه خود را از معاونت علمی ریاست‌جمهوری دریافت کرده‌اند و ۲۱ گروه نیز در مسیر دریافت اعتبارنامه هستند. به تیم‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی، اعتبارنامه شرکت خلاق یا دانش‌بنیان نوع 3 اعطا می‌شود و سایر تیم‌های فعال در مجموعه نیز مسیر خود را پیش می‌برند.
رئیس خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان خاطرنشان کرد: ما نیز مانند سایر شتاب‌دهنده‌ها، ریزش‌ها و رویش‌هایی داریم و پیش‌بینی می‌شود که از میان این ۳۰ گروه، بیش از نیمی از آنها به نتیجه قابل قبولی برسند که آمار بسیار خوبی برای آغاز کار است و علت این موفقیت نیز به بافت فرهنگی بسیار قوی اصفهان برمی‌گردد، چراکه برای جذب تیم ایده ها و گروه‌ها تبلیغاتی انجام ندادیم، ولی با اولین اعلام، تعداد زیادی از تیم‌ها حاضر شدند و این نشان‌دهنده ظرفیت بالای اصفهان در حوزه فرهنگی است؛ فرصتی که در کمتر استانی با این قوت دیده می‌شود. بنابراین، باید از این تیم‌ها حمایت کنیم تا بتوانند در سطح ملی مطرح شوند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما