جمعه 31 فروردين 1403   20:00:14

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی جهت اعزام ۹۰۰۰ مبلغ به سراسر کشور

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست خبری «برنامه های تبلیغی ماه محرم ۱۴۰۱» اظهار داشت: با توجه به آمادگی مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی پیش بینی می شود در دهه اول محرم ۱۴۰۱ بیش از ۹۰۰۰ مبلغ به سراسر کشور اعزام شوند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست خبری صبح امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱، به تشریح جزئیات برنامه های تبلیغی ایام دهه اول ماه محرم ۱۴۰۱ پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد در این نشست خبری، پیش از ورود به مباحث برنامه تبلیغی ماه محرم، به موضوع فعالیت های تبلیغی صورت گرفته در شهر قم اشاره کرد و گفت: در دیدار مدیران دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب در دی ماه ۱۳۹۷ ایشان توجه به وضع فرهنگی شهر قم را امری ضروری برشمردند. درهمین راستا کمیته ای در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با عنوان "کمیته قم" تشکیل و بعد از آن قرارگاه ۱۹ دی با مدیریت آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تشکیل گردید.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در ذیل قرارگاه ۱۹ دی و کمیته قم، در هر ماه بیش از ۱۵۰۰ نفر ساعت فعالیت تبلیغی توسط مبلغان تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سطح استان قم در حال برگزاری می باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به آمار طلاق در شهر قم در چند سال گذشته که رتبه ۳ را در کشور به خود اختصاص داده بود هم اکنون پس از فعالیت های فرهنگی من جمله تلاش های جهادی مبلغان متخصص در زمینه مشاوره در سطح استان این رتبه به عدد ۹ رسیده است. در صورت فراهم بودن امکانات و بودجه، امید است این دست از فعالیت ها به صورت مستمر و وسیع شکل گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد با اشاره به ایام تبلیغی عید غدیر اظهار داشت: مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت آمادگی هرچه بیشتر مبلغان برای تبلیغ در عید غدیر، با همکاری مرکز تخصصی امامت اقدام به برگزاری دوره تربیت مبلغ غدیر نموده و با توجه به آمار، حدود ۲۰۰۰ نفر در این دوره شرکت کرده اند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ایام تبلیغی ماه محرم را مصداق بارز ارادت عموم مردم به ساحت مقدس ائمه معصومین خصوصاً حضرت سیدالشهداء برشمرد و اظهار داشت: مراسم و محافل مذهبی در کشور به دلیل ریشه های عمیق و محبت به اهل بیت علیهم السلام از رونق خاصی برخوردار بوده که از نمونه های بارز آن می توان به جشن عید غدیر سال جاری، اجرای سرود «سلام فرمانده» و ... اشاره نمود. در میان تمامی مناسبت ها دهه اول ماه محرم به دلیل مردمی بودن و مردمی مدیریت شدن از ویژگی خاصی برخوردار می باشد.

وی در ادامه با اشاره بر لزوم بکارگیری محتوای تبلیغی متقن در سخنرانی ها اظهار داشت: گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت تسهیل در امر محتوایی مبلغان و همچنین دسترسی مبلغان به موضوعات کاربردی و محتوای تبلیغی متقن اقدام به تهیه و انتشار فصلنامه علمی-تخصصی ره توشه ماه محرم ۱۴۰۱ در قالبِ سه گانۀ «ره توشه اصلی برای عموم مبلغان»، «ره توشه ویژه خانواده» و «ره توشه ویژه مناطق مشترک» نموده است که علاقمندان می توانند با مراجعه به تارنمای  بلاغ به نشانی www.balagh.ir از این محتوای تبلیغی استفاده نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع نشست های پیش از اعزام ماه محرم سالی جاری اشاره کرد و گفت: سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم ۱۴۰۱ با محوریت «جهاد تبیین» از تاریخ ۱ مرداد لغایت ۵ مردادماه سال جاری از ساعت ۱۰الی ۱۳ در سالن همایش های غدیر برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: از موضوعات سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم می توان به «بررسی صحنه درگیری ایران و آمریکا در «اَبَرچالش تمدنی_راهبردی» و نسبت آن با «جهاد تبیین» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکترمحمدعلی رنجبر، «تکنیک های موثر در مواجهه میدانی در عرصه جهاد تبیین» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا مهکام، «دستاوردهای معنوی انقلاب» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکترعبدالحسین خسروپناه، «آشنایی با شگردهای رسانه ای دشمن در حوزه جهاد تبیین» با سخنرانی استاد محمد لسانی، «پاسخ به شبهات عمده در جهاد تبیین» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، «ظرفیت های اقتصادی در حوزه دیپلماسی» با سخنرانی دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و «سوژه های سخن در ماه محرم» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد تقی قادری اشاره نمود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: حدود ۳۰۰۰ حکم تبلیغی در سامانه اعزام دفتر تبلیغات اسلامی صادر شده است و با توجه به ظرفیت های ایجاد شده و آمادگی مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی پیش بینی می شود در دهه اول محرم ۱۴۰۱ بیش از ۹۰۰۰ مبلغ به سراسر کشور اعزام شوند.

وی افزود: اعزام های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در دو قالب گروهی و فردی بوده و با حضور مبلغان عمومی، تخصصی و نخبگانی صورت خواهد گرفت.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما