پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:02:59

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نخستین همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» برگزار می شود

  • خلاصه :مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از برگزاری نخستین همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» با درجه ISC به همت پژوهشکده اخلاق و معنویت این پژوهشگاه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، احمد شاکرنژاد در گفت و گویی از برگزاری نخستین همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» با درجه ISC در آبان ماه ۱۴۰۰ خبر داد و با بیان این که پرسش اصلی همایش «چیستی و چگونگی رابطۀ معنویت با علومی همچون: فقه، کلام، عرفان، اخلاق و فلسفه» است، اظهار داشت: این همایش نسبت‌سنجی معنویت با علوم اسلامی(فقه، عرفان، اخلاق، کلام و فلسفه) را مسئله خاص خود قرار داده است.

وی با اشاره به نام اعضای علمی و برگزارکنندگان این همایش گفت: ریاست همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» بر عهده حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده است و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر «دبیر علمی» و حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم گریوانی «دبیر اجرایی این همایش ملی» خواهند بود.

مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این همایش چند پیش‌نشست داشت که در سال 1399 برگزار شد که طی آن ها، آیت الله سیدمحمد قائم‌مقامی، نسبت میان «معنویت و فلسفه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نسبت میان «معنویت و کلام»، حجت الاسلام والمسلمین کاکایی، نسبت میان «معنویت و عرفان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده، نسبت میان «معنویت و اخلاق»، هادی وکیلی، نسبت میان «معنویت و علوم اسلامی» و آیت الله سیفی مازندرانی، نسبت میان «فقه و معنویت» را مورد تبیین قرار دادند.

وی افزود: پیش‌نشست‌های همایش مذکور در سال ۱۴۰۰ پیگیری شده و اساتیدی چون محمدجواد رودگر، رضا اکبری و حجت‌الاسلام والمسلمین الهی خراسانی، به تبیین موضوع نسبت‌سنجی معنویت و علوم اسلامی پرداخته‌اند و فایل صوتی پیش‌نشست‌ها، کارگاه‌ها و پادکست‌های مربوطه در سایت همایش، به نشانی Spi.isca.ac.ir موجود است.

شاکرنژاد در پایان خاطرنشان کرد: مهلت دریافت چکیده مقالات ۲۶ تیرماه است و زمان برگزاری همایش نیز ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما