پنجشنبه 9 فروردين 1403   19:06:03

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق خبر داد:

رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس در آینده نزدیک

  • خلاصه :مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با بیان این که نسخه دوم اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس در آینده نزدیک رونمایی می شود، گفت: در نسخه جدید این اپلیکیشن، بخش هایی از جمله تلویزیون اینترنتی، درگاه پرداخت، پرونده آموزشی، آزمون و صدور گواهی افزوده خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در جلسه هماهنگی خانه فناوری های فرهنگی مشهد و اصفهان وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق به معرفی برخی فعالیت های این مرکز پرداخت و ابراز داشت: کاریزمن، قدمگاه ایده پردازی و رویدادی ملی است که از سراسر کشور در آن شرکت می کنند و انتظارمان این است که در سال جاری، شعب این مرکز برنامه های خود را پیش بینی و پیشنهاد دهند.

وی گفت: بخش سوم از فعالیت های مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، مدرسه فناوری فانوس است که از جهت فنی متمرکز هستیم اما از جهت تولید و مصرف می تواند در سطح کشور انجام شود، کما این که برخی از محتواهای این اپلیکیشن در قم و بخشی دیگر در اصفهان تولید شده است.

* قابلیت های نسخه جدید اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با بیان این که خدمات مدرسه فناوری فانوس به صورت ملی ارائه می گردد، افزود: نسخه دوم اپلیکیشن فانوس در آینده نزدیک بروزرسانی می شود که بخش هایی به آن افزوده خواهد شد که از جمله آنها می توان به درگاه پرداخت، پرونده آموزشی، آزمون و صدور گواهی اشاره کرد.

وی یادآور شد: تلویزیون اینترنتی فانوس، از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن است که در نسخه جدید این اپلیکیشن رونمایی خواهد شد و برنامه های وبیناری و سمیناری را به صورت آنلاین پیش می برد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی اظهار داشت: مبادی، از ویژگی های مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق است که در فهرست مبادی های اعتباربخشی شرکت های خلاق شناخته شده ایم و با توجه به ملی بودن این مرکز، ارائه این خدمت، فارغ از اینکه شرکت دریافت کننده اعتبار از هر کجای کشور باشد، ارائه می شود.

وی افزود: از دیگر بخش های این مرکز، آینه خانه است که به تبلیغات مربوط به مرکز می پردازد و در این بخش، اطلاع رسانی فعالیت های مرکز انجام می شود؛ در بخش مذکور، در معرفی دستاوردهای خلاقانه کشور اعم از فناوران برتر، محصولات برتر فناوری، شرکت های خلاق، خدمات خلاق و... را باید شناسایی و انتشار دهیم.

* حمایت از معرفی تولیدات ملی در سطح بین المللی

وی گفت: این مرکز، مسأله دیدرو و نشان شایستگی صادرات را در جلساتی با مرکز تعاملات بین المللی ریاست جمهوری و توسعه تجارت مکاتباتی انجام و مدل مورد نظر ویرایش شد و به حدی رسید که اکنون می تواند اجرا شود و به یک وفاق اولیه رسیده ایم.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به انجام فعالیت های ملی و بین المللی در حوزه صنایع خلاق افزود: خدماتی که مرکز تعاملات بین الملل ریاست جمهوری و سازمان توسعه تجارت ارائه می دهند، خدمات خوبی است و بودجه ای را جهت حمایت از رسانه هایی که تولیدات ملی را در سطح بین المللی معرفی می کند، تصویب کرده اند که اینها می تواند جذب صنایع خلاق شود چرا که تنها صنایعی که در خدمت رسانه است، صنایع خلاق (فیلم، انیمیشن، متن و گراف) است.

* صنایع خلاق می تواند در خدمت تجارت و توسعه جمهوری اسلامی باشد

وی یادآور شد: صنایع خلاق می تواند تعاملات معرفی و رسانه ای را برای صنایع ما داشته باشد؛ به عنوان مثال اگر تراکتورسازی بخواهد محصول خود را در کشور دیگری معرفی کند، به موشن، انیمیشن و فیلم و مستند و متن و گراف نیاز دارد که همان صنایع خلاق است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان این که صنایع خلاق می تواند در خدمت تجارت و توسعه جمهوری اسلامی باشد، ابراز داشت: تمام سیستم صادرات کشور به شدت محتاج صنایع خلاق است؛ همین که بتوان جمهوری اسلامی را ولو تحت عنوان تراکتور و فلان محصول مثل رُب معرفی کرد، این کار ارزش فرهنگی است.

وی با اشاره به حجم فعالیت های موجود، افزود: تمام فعالیت های ذکر شده باید زیربنای منطقی خود را پیدا کند و به تدریج پیش رود.

* چشم انداز خدمات مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق

وی ادامه داد: همانطور که بر روی مدرسه فناوری فانوس یک وب اپ کامل قرار گرفته، در آینده نیز وب اپ کاملی در خصوص رویداد کاریزمن راه اندازی می شود و مبحث مبادی مرکز با قوت بیشتری پیش خواهد رفت و کریدور میزبانی مرکز در آینده تحت وب قرار می گیرد.

وی گفت: در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق باید جنس کار را حداقل ملی در نظر گرفت، هر چند که اگر بتوان در سطح بین المللی پیش رفت، بیشتر مثمر ثمر خواهد بود.

در ادامه این جلسه، حجج اسلام والمسلمین روحبخش «رییس خانه فناوری های فرهنگی مشهد» و امینی «رییس خانه فناوری های فرهنگی اصفهان» به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه پرداختند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما