جمعه 10 فروردين 1403   16:00:56

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به مناسبت سالروز وفات بانو مجتهده امین(ره) بررسی شد؛

مدیریت در خانواده از منظر بانو مجتهده امین(ره)

  • خلاصه :عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خورسگان گفت: رسالت اصلی بانوان، پرورش فرزندان است و با اینکه تحصیل علم از منظر بانو امین(ره) از ارزش والایی برخوردار است، اما در متن زندگی قرار ندارد، بلکه باید در حاشیه قرارگیرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، خانم منانی در نشست برخط «مدیریت در خانواده از منظر بانو مجتهده امین(ره)» که به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با اشاره به مدیریت خداوند در جهان هستی اظهار داشت: بحث مدیریت در خانواده را باید از مدیریت جهان هستی آغاز کرد.

وی افزود: زمانی که مدیریت به صورت بنیادین مورد توجه قرار گیرد عظمت رسالت زن بیش از پیش آشکار می شود. در واقع نهاد اداری جهان هستی بر اساس مدیریت خداوند متعال هست و ربوبیت و پرورش دهندگی خداوند در گستره هستی قرار دارد، بانو مجتهده امین(ره)، مدیریت اسلامی را مدیریتی می دانست که زمینه رشد انسان را به سوی الله، فراهم می کند و مطابق کتاب و سنت رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام در جهت این هدف مانند مدار و محور عمل کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خورسگان ادامه داد: غالبا شخصیت بانو امین(ره) از بعد فقاهت ایشان اشتهار پیدا کرده است و این بدان سبب بود که توانسته بودند بعد از دختران علامه مجلسی که به مقام اجتهاد رسیده بودند و حدود ۳۰۰ سال فاصله زمانی با مجتهده امین(ره) داشتند، به مقام اجتهاد برسند، اما روش و سلوک بانوامین(ره) روش عرفانی و فلسفی بوده است و این سلوک، در آثار بانو امین(ره) از جمله تفسیر مخزن العرفان نمایان است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف عرفان از دیدگاه حکما، تدبیر منزل و سیاست مدرن را یکی از ابعاد عرفان معرفی کرده و گفت: خانواده زیرساخت و نهاد اصلی جامعه است و زنان می توانند با مدیریت مسائل خانواده هم به لحاظ بعد عاطفی و روابط صمیمانه با همسر و هم به لحاظ بعد پرورش فرزند به مراتب عرفان برسند و این مسئله در سیره بانو مجتهده امین(ره) بسیار مشهود و پر رنگ بود.

منانی با تبیین دیدگاه بانو امین(ره) در مورد رشد و اعتلای علمی زنان گفت: رسالت اصلی بانوان پرورش فرزندان است و با اینکه  تحصیل علم از منظر بانو امین(ره) از ارزش والایی برخوردار است اما در متن زندگی قرار ندارد بلکه باید در حاشیه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بانو امین(ره) با اعمال مدیریت صحیح خود توانست نهضتی عظیم در بین بانوان عصر خود به وجود آورد و الگوی صحیح مدیریت را ارائه کرد. الگوی مدیریت بانو امین(ره) تنها به بانوان اختصاص ندارد، بلکه تک تک افراد جامعه را در بر می گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خورسگان در پایان گفت: الگوی مدیریت صحیح خانواده، الگوی کمند مهر است و در محیط خانواده همسر و فرزندان باید در کمند مهر مادر خانواده قرار گیرند. بانو امین(ره) با برخورداری از معارف ناب اهل بیت این الگوی مدیریتی را انتخاب کرد و به انسان های مشتاق و آرزومند خوشبختی آن را در کتاب روش خوشبختی تقدیم نمود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما