چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   07:28:29

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه تأکید کرد:

ضرورت جهت گیری رساله های سطح چهار به سمت رویکرد مسأله محوری

  • خلاصه :رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه گفت: علاوه بر تطبیق فعالیت‌های پژوهشی مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه با مسائل میزها و قطب‌های فکری و فرهنگی، لازم است موضوعات رساله‌های سطح چهار به این سمت و سو سوق داده شوند تا از ظرفیت پژوهشی طلاب مؤسسه نیز به خوبی استفاده شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین غلامعباس عشرتی در مراسم معارفه مدیر گروه مطالعات کاربردی اخلاق و تربیت مرکز پژوهش‌های اسلامی معصومیه که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: هدف مرکز پژوهش‌های اسلامی معصومیه در مباحث علمی، حل مسائل قطب‌ها و میزها است که می‌تواند برای فرهنگ عمومی جامعه و فضای پژوهشی کشور مفید و مؤثر باشد.

وی با بیان این که در میزهایی که ذیل قطب‌های چهارگانه دفتر تبلیغات اسلامی تعریف شده، مسائل مختلفی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: از آن‌جا که سرعت تغییر و تحولات در جامعه بسیار بالا است، نباید موضوعات میزها زمان زیادی معطل بمانند؛ بلکه باید به سرعت مورد تحقیق قرار گیرند و حل و فصل شوند؛ در عین حال، ما می‌توانیم موضوعات جدیدی را متناسب با نیازهای روز به میزها پیشنهاد دهیم تا مجموعه ما چابکی و پویایی خود را نشان دهد.

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) تصریح کرد: دیدگاه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تأسیس مرکز پژوهش‌های اسلامی معصومیه این بوده است که مرکزی پژوهشی در تراز بانوان فرهیخته حوزوی ایجاد شود، البته جهت‌گیری دفتر در چند سال اخیر تغییرات زیادی کرده و قرار شده است که فعالیت‌ها به صورت موضوع‌محور و مسئله‌محور تعریف شوند و تمام مراکز وابسته به دفتر نیز در همین چارچوب حرکت کنند؛ بنابراین، ما موظف‌ هستیم هماهنگ با مسائل مطرح در میزها و قطب‌ها پیش برویم.

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) تصریح کرد: علاوه بر تطبیق فعالیت‌های پژوهشی مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه با مسائل میزها و قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، لازم است موضوعات رساله‌های سطح چهار به این سمت و سو سوق داده شوند تا از ظرفیت پژوهشی طلاب مؤسسه نیز به خوبی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با حضور خانم پیشوایی «مدیر گروه مطالعات کاربردی اخلاق و تربیت در مرکز پژوهش‌های اسلامی معصومیه»، ان شاءالله این گروه جان تازه‌ای خواهد گرفت و پژوهشگران می‌توانند موضوعات بیشتری را مورد تحقیق و پژوهش قرار دهند.

در پایان این مراسم، خانم خاضعی‌نیا «رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی معصومیه»، گزارشی اجمالی از کارهای انجام شده و در دست اقدام در این مرکز ارائه کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما