جمعه 10 فروردين 1403   03:02:33

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رونمایی از جدیدترین نرم‌افزارهای قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور وزیر علوم

  • خلاصه :طی مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جدیدترین نرم‌افزارهای موبایلی قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و نسخه جدید کتابخوان پژوهان رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مراسم رونمایی از جدیدترین نرم‌افزارهای موبایلی قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و نسخه جدید کتابخوان همراه پژوهان با با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

حجت‌‍الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این مراسم بیان کرد: حدود ۳۰ سال است که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی بر روی دایرة‌المعارف قرآن کار می‌کنیم و تاکنون ۱۷ جلد از این دایرة‌المعارف منتشر شده است که پشتوانه آن نیز یک فرهنگ قرآن ۳۳ جلدی است.

وی ادامه داد: پژوهشگران ما در حال فعالیت برای تهیه دانشنامه‌های تخصصی در ۱۶ رشته مهم علوم انسانی هستند و چیزی که امروز رونمایی می‌شود نسخه تکمیل شده کاربردی در فضای مجازی است که به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که پیشنهاد ما به اساتید دانشگاه‌ها برای تحول در علوم انسانی است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: امید داریم این نرم‌افزار از طریق مرکز قرآن و علوم انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی بیشتری قرار گیرد و ما بتوانیم در دانشگاه‌هایمان از آن استفاده کنیم.

در ادامه مراسم رونمایی از این دو نرم‌افزار قرآنی با حضور محمدعلی زلفی‌گل "وزیر علوم، تحقیقات و فناوری"، محمدجواد هراتی "قائم مقام وزیر علوم نحقیقات و فناوری"، عبدالحسین کلانتری "معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری"، رشید جعفرپور "رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم" و جمعی از مسئولان برگزار شد.

سپس، محمدجواد هراتی "قائم مقام وزیر علوم نحقیقات و فناوری" نیز در سخنانی اظهار داشت: در بازدیدی که از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی داشتیم و مقایسه ای که نسبت به فعالیت هایی که در این مجموعه و سایر مجموعه ها صورت گرفته انجام دادم، نشان از پیش رو بودن این پژوهشگاه در زمینه قرآن است.

وی گفت: مجموعه ای که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد، مجموعه کم نظیری است که امیدواریم با تلاش های حجت الاسلام والمسلمین لک زایی و همچنین محققان قرآنی به تکامل برسد و گام مؤثری در اشاعه فرهنگ قرآنی و حوزه نظام سازی قرآنی داشته باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما