جمعه 10 فروردين 1403   11:38:51

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در راستای تعامل با مرکز حوزوی کشور؛

نشست مشترک میز قرآن با معاونت تهذیب حوزه های علمیه برگزار شد

  • خلاصه :نشست مشترک میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با معاونت تهذیب حوزه های علمیه در راستای تعامل دفتر تبلیغات با دیگر مرکز حوزوی کشور در بهره مندی از توانایی های متقابل و معرفی دستاوردهای دفتر به دیگر مراکز تاثیرگذار نظام برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در راستای سیاست تعیین شده در میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی و با توجه به تأکید رییس دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی مبنی بر تعامل این دفتر با دیگر مرکز حوزوی کشور در بهره مندی از توانایی های متقابل و معرفی دستاوردهای دفتر به دیگر مراکز تأثیرگذار نظام، جلسه ای با معاونت تهذیب حوزه های علمیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری «معاون تهذیب حوزه های علمیه» و حجت الاسلام والمسلمین حسینی «رئیس اداراه کل قرآن حوزه های علمیه» و حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده «رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی» و مرتضی غرسبان «دبیر میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی» تشکیل گردید.

در ابتدای این دیدار حجج اسلام والمسلمین عالم زاده نوری و حسینی با تبیین رسالت های قرآنی حوزه های علمیه گزارشی از فعالیت های قرآنی معاونت تهذیب حوزه های علمیه ارائه دادند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده در تبیین هدف این دیدار اظهار داشت: میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با هدف ارتقای فرهنگ قرآن در میان علما، طلاب و خانواده های آنها تصمیم گرفته است تا تمام دستاوردهای قرآنی چندین ساله خویش را در اختیار حوزه های علمیه قرار دهد.

وی در تبیین دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: این دفتر آمادگی دارد تا تمام دستاوردهای قرآنی را در چهار قالب(مکتوب، نرم افزاری، دیجیتالی و پرتال) در اختیار همه علما و طلاب کشور قرار دهد.

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی در مورد تناسب دستاوردهای قرآنی با نیازهای مخاطبان اظهار داشت: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در برآوردن نیازهای مخاطبان در سطح عموم و متخصصان کشور توانسته است آثار متنوع قرآنی را تولید و بسیاری از آنها را به صورت نرم افزاری موبایلی رایگان ارائه نماید.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه در پژوهشکده مذکور، برای معرفت افزایی طلاب کشور تفسیر آموزشی را در ده جلد برای چهار سطح تدوین و منتشر کرده ایم و برای متخصصان علوم اسلامی و انسانی نیز بیش از 25 فرهنگ نامه و دانش نامه تخصصی قرآنی را در گرایش های گوناگون تولید و عرضه داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده خاطرنشان کرد: همچنین برای دستیابی به بیش از 60000 هزار عنوان قرآنی، جامع ترین معجم معنایی را تولید کرده و برای دسترسی پژوهشگران به جدیدترین مقالات قرآنی، بیش از 12000 مقاله قرآنی را در پرتال بارگزاری نموده ایم؛ برای کودکان و نوجوانان هم دانشنامه نوجوانان، پیام های آسمانی و صد شب قصه قرآنی را تهیه کرده و برای عموم جامعه نیز بزرگ ترین فرهنگ نامه سبک زندگی بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) را در بیش از پنجاه جلد تدوین نموده ایم که تا کنون بیش از 25 جلد منتشر و 20 جلد در دست نشر و بقیه نیز در حال تولید است.

وی در حوزه پاسخ گویی به شبهات مستشرقان افزود: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با تشکیل کار گروه قرآن و استشراق  در حال پاسخ گویی به شبهات مستشرقان می باشد که تا کنون چند اثر برای نشر ارسال نموده است.

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی درمورد بهره گیری از قرآن در علوم انسانی و اسلامی بیان داشت: میز قرآن با تشکیل کار گروه مرجعیت علمی قرآن توانسته است تا کنون مطالعات اولیه این کار را انجام و منشور آن را تهیه نماید و چندین پروژه را نیز در دست تدوین دارد. همچنین برگزاری همایش ملی مرجعیت علمی قرآن نیز در دستور کار میز قرآن قرار گرفته است.

وی درباره فعالیت قرآنی در عرصه فضای مجازی افزود: دفتر تبلیغات از طریق پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن غنی ترین پرتال قرآنی را در فضای اینترنت راه اندازی نموده است که امروز به عنوان بزرگ ترین منبع برای قرآن پژوهان می باشد.و همچنین بخشی از مرکز ملی پاسخگویی نیز به پاسخگویی پرسش های قرآنی اختصاص دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده همچنین درباره تشکیل گروه تخصصی قرآن از میان مبلغان را از دیگر توانمندی های قرآنی دفتر اسلامی بر شمرد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری اظهار داشت: ما آمادگی داریم از این همه دستاوردهای کم نظیر قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی در ارتقای فرهنگ قرآن برای بیش از صد هزار طلبه و خانواده هایشان در سرار کشور استفاده نماییم.

در این پایان نشست یک دوره فرهنگ نامه سبک زندگی 25 جلدی و یک دور تفسیر آموزشی از سوی رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی به معاونت تهذیب حوزه های علمیه اهدا شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما