پنجشنبه 30 فروردين 1403   13:52:24

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیرکل فضای مجازی معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی تشریح کرد؛

هم‌افزایی 5 نهاد در سوگواره ملت امام حسین/ کنشگران عاشورایی تقدیر می‌شوند

  • خلاصه :مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در نشستی خبری جزئیات بخش کنشگران عاشورایی نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی حاجیانی «مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی» در نشست خبری بخش کنشگران عاشورایی نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) به ارائه گزارشی از روند شکل گیری این سوگواره پرداخت و گفت: امسال در هشتمین سال برگزاری «سوگواره اشراق» قرار داریم و تصمیم گرفته ایم با پرهیز از موازی کاری با هم افزایی نهادهای مختلف نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) را برگزار کنیم.
وی ادامه داد: سوگواره های اشراق، مهر محرم و بوی سیب در نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) شرکت کرده و از موازی کاری پرهیز کرده اند؛ در حال حاضر بخش عکاسی و ویدئو به «مهر محرم»، بخش های آفرینش های ادبی، کنشگران عاشورایی و گرافیک به «اشراق» و بخش های صوت و پادکست نیز به «بوی سیب» سپرده شده است.
مدیرکل فضای مجازی معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی ابراز کرد: مجموعه هایی همچون بسیج رسانه نیز به ما پیوسته اند و با راه اندازی «خادمین رسانه های حسینی» امکانی را فراهم کرده اند تا خبرنگاران نیز تولیدات رسانه ای مربوط به ماه محرم خود را بتوانند برای ما ارسال کنند.
وی خاطرنشان کرد: بخش بین الملل نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) نیز توسط «شبکه جهانی ولایت» مدیریت می شود و در همه زمینه ها پذیرای آثار ارسالی است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی به تشریح روند فعالیت های بخش «کنشگران عاشورایی» نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) پرداخت و عنوان کرد: در این حوزه دو بخش در حال فعالیت است که نخستین آنها، بخش «مردمی» است و طبق آن هر بزرگواری که با هشتگ «#ملتامامحسین» پستی را بارگذاری می کند توسط سیستم داده کاوی جمع آوری می کنیم و در نهایت با رأی داوران جوایزی را به آنها اهدا خواهیم کرد؛ همچنین باید دانست که از همه شبکه های اجتماعی و در همه زبان ها اعم از عربی، انگلیسی، ایرانی و هوسا آثار را جذب خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بخش تخصصی کنشگران عاشورایی نیز با داده کاوی تخصصی به فعالیت خود ادامه می دهد و ما با ضوابطی که وجود دارد برترین ها را مشخص کرده و با رأی داوران جوایزی را به آنها اهدا خواهیم کرد؛ ما در این بخش از طریق سیستم داده کاوی آثار بارگذاری شده در فضای مجازی را گردآوری و ثبت می کنیم و گفتنی است که سال گذشته در این بخش از میان 5 میلیون اثر، حدود 500 هزار اثر برتر را در سوگواره اشراق به ثبت رساندیم که در نهایت حدود 140 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرده و با رأی نهایی داوران از 5 اثر برگزیده تقدیر به عمل آمد.
مدیرکل فضای مجازی معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه 15 مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) بوده و اختتامیه نیز در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد، ابراز کرد: حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، حجت الاسلام والمسلمین احسان بی آزار تهرانی و خانم امینیان هیأت داوران بخش کنشگران عاشورایی این سوگواره بین المللی را تشکیل می دهند.
وی به تشریح دستاوردهای سوگواره اشراق طی سال های گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: سال های گذشته ما با هدف تربیت فعالان هنر و رسانه های نوین و ظرفیت شناسی آنها سوگواره را برگزار می کردیم و امسال نیز همین هدف گسترده تر شده است؛ در تلاش هستیم با هم افزایی میان نهادهای متولی، نوعی شبکه سازی میان فعالان عرصه هنر و رسانه های نوین داشته، آنها را با فضای جدید رسانه آشنا ساخته و مورد هدایت و راهبری قرار دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی عنوان کرد: رسالت اصلی ما تقویت بدنه و شبکه فعالان عرصه هنر و رسانه های نوین،  ظرفیت شناسی و معرفی این ظرفیت ها به جامعه رسانه ای کشور برای بهره گیری هر چه بیشتر از آنها است.
مدیرکل فضای مجازی معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به مصادیق فعالیت در عرصه فضای مجازی، ابراز کرد: تولیدگر، توزیع گر، فناور، مرجع پاسخگو، سفیر، پیشران و مدیر از جمله نقش هایی هستند که در فضای مجازی وجود دارند و ما باید در الگوی شهر مجازی از آنها استفاده کنیم.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به جوایز این سوگواره گفت: در بخش مردمی و عمومی 5 جایزه 1 میلیون تومانی و در بخش تخصصی 5 جایزه 3 میلیون تومانی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما