پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   02:32:38

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در بازدید از خبرگزاری حوزه تأکید کرد؛

ضرورت هم افزایی میان مراکز و نهادهای فعال در عرصه فضای مجازی

  • خلاصه :معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت هم افزایی میان مراکز و نهادهای فعال در عرصه فضای مجازی تأکید کرد و گفت: امروز متأسفانه ظرفیت های موجود در این عرصه در حوزه های علمیه کنار همدیگر قرار نگرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جریان بازدید از مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه، گفت: امروز متأسفانه ظرفیت های موجود در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه در حوزه های علمیه کنار همدیگر قرار نگرفته و هر مجموعه ای به صورت جداگانه در حال فعالیت بوده و چه بسا در برخی نقاط کارهای یکدیگر را خنثی کنند.

وی با تأکید بر ضرورت هم افزایی میان مجموعه های حوزوی فعال در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که جریان معاند انقلاب در عرصه های رسانه ای اگر چه با یکدیگر اختلاف داشته باشند، در عملکرد و مخالفت خود با نظام اسلامی به شدت همسو عمل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه «تَعارف» و آشنا شدن مجموعه های فعال در عرصه های رسانه ای با یکدیگر ابراز کرد: امروز اینگونه مجموعه ها باید با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند و با نوع عملکرد همدیگر آشنا شوند تا زمینه هم افزایی میان آنها فراهم شود.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم توضیحاتی در خصوص «سند اقدام» این معاونت ارائه و بیان کرد: امروز باید نقاط مشترک فکری را تعریف کنیم تا بتوانیم روی این نقطه ها تکیه کرده و کارها را پیش ببریم؛ ما نمی خواهیم صرفاً کارهای سطحی و اجرایی که در نهایت راه به جایی نمی برد انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ما باید کارهایی که قصد انجام آنها را داریم به صورت دقیق مشخص کنیم و اگر برنامه ای خارج از آن اهداف وجود داشته باشد، به صورت قاطع باید از انجام آن صرف نظر کنیم؛ امروز متأسفانه یکی از آسیب های عرصه کنشگری در حوزه این است که برخی مجموعه ها «سفارش محور» عمل می کنند و این سبب دوری آنها از اهداف اصلی که دارند، می شود.

*طراحی ساختار مرکز رسانه و فصای مجازی حوزه براساس مطالعات بنیادین

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته نیز در ابتدای این دیدار ضمن عرض خیر مقدم به تشریح ساختار مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه پرداخت و تصریح کرد: ما ساختار این مرکز را بر اساس یک سری مطالعات بنیادین طراحی کرده ایم؛ کار ما رصد و شناسایی کلان و راهبردی برای حوزه های علمیه بوده و این متعلق به سازمان مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیست، زیرا برخی از کارهایی که صورت می گیرد در سطح ملی و در ارتباط با نهادهای بزرگ کشوری است.

وی با بیان اینکه کار ما در حقیقت صرفاً تصدی گری نیست، بلکه درصدد تسهیل گری هستیم گفت: ما در مدیریت فضای مجازی و تولیدات چندرسانه ای، مطالعات بنیادین فضای مجازی و بررسی اتفاقاتی که در کلان روندهای فضای مجازی رقم می خورد را در دستور کار داریم؛ به عنوان مثال بررسی می کنیم که صنعت بلاکچین یا هوش مصنوعی چه تأثیری در کنشگری حوزه و روحانیت دارد؛ در حقیقت کارهای بنیادین پژوهشی و مطالعات بنیادینی را انجام می دهیم که خروجی ها و نتیجه های میدانی دارد.

گفتنی است، طرفین در پایان این دیدار بر لزوم هم افزایی از طریق انعقاد و امضای تفاهم نامه میان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه تأکید کرده و بنا شد تا متن پیش نویس این تفاهم نامه آماده و در آینده ای نزدیک طی مراسمی منعقد شود.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما