پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:20:16

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت گروه پژوهشی هنر و تمدن اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی؛

نشست «مدیریت حوزه علوم با محوریت علم پزشکی» برگزار شد

  • خلاصه :نخستین نشست از سلسله نشست های تخصصی «نقش تمدن ایرانی ها در دولت یوآن چین» با محوریت «مدیریت حوزه علوم با محوریت علم پزشکی» برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، محمد باغستانی، «استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیر گروه پژوهشی هنر و تمدّن اسلامی» در اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی با موضوع «نقش تمدن ایرانی ها در دولت یوآن چین» که با عنوان «مدیریت حوزه علوم با محوریت علم پزشکی» به همّت گروه پژوهشی هنر و تمدن اسلامی پژوهشکده اسلام تمدّنی، برگزار شد، به ارائه مطالب خود در این زمینه پرداخت.

وی با بیان اینکه پس از حملات مغول به چین، روابط این کشور با ملل دیگر در ابعاد گوناگون گسترش فراوانی یافت، اظهار داشت: با توجه به مناسبات نزدیک و دوستانه ایلخانان ایران و دولت مغولی یوآن در چین، می‌توان این دوره را اوج مناسبات ایران و چین در ادوار گذشته دانست.

باغستانی خاطرنشان کرد: ایرانیان مسلمان در سِمَت های گوناگون همچون وزارت، استانداری، دبیری و فرماندهی لشکر به قاآن خدمت می کردند.

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: ایرانیان و چینی‌ها در دوره تاریخی موردنظر به تبادل اندیشه‌ها و علوم و فنونی مانند پزشکی، نجوم، نقاشی و چاپ پرداختند و در کنار این موارد؛ زبان فارسی در چین نفوذ فراوانی یافت.

 گفتنی است، در این نشست بخش مدیریت علم پزشکی به صورت مفصل مورد بحث و بررسی واقع شد و عباسعلی نصرآبادی رئیس اداره امور پژوهشی اداره کل پژوهش، دبیری علمی این جلسه را بر عهده داشتند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما