جمعه 31 فروردين 1403   18:19:06

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

کتاب «حق بر توسعه در نظام بین الملل حقوق بشر و آموزه‌های اسلامی» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «حق بر توسعه در نظام بین الملل حقوق بشر و آموزه‌های اسلامی» نوشته حجت الاسلام والمسلمین مهدی فیروزی به همت پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «حق بر توسعه در نظام بین الملل حقوق بشر و آموزه‌های اسلامی» نوشته حجت الاسلام والمسلمین مهدی فیروزی به همت گروه مسائل فقهی و حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، تحولات پرشتاب گفتمان حقوق بشر معاصر طی یک سده اخیر، علاوه بر فراگیرشدن این گفتمان، گسترش مفهومی و هنجاری آن را به نحو فزاینده‌ای موجب شده، به گونه‌ای که قلمرو آن به عرصه‌های جدیدی همچون صلح، توسعه و محیط زیست نیز گسترش پیدا کرده و ظهور نسل جدیدی از حقوق بشر را رقم زده است.

تلقی توسعه به عنوان حقی بشری و در نتیجه پیدایش «حق بر توسعه» به عنوان یکی از مصادیق نسل سوم حقوق بشر و ذیل عنوان حقوق همبستگی، در همین راستا قابل تحلیل و ارزیابی است.

این کتاب، این مسئله را در دو بخش مورد بررسی و تحلیل قرار داده است و در بخش اول به تحلیل حقوقی و اسلامی حق بر توسعه به مثابه یکی از حقوق بشر پرداخته که در پنج فصل تنظیم شده و در بخش دوم منابع و ضمانت اجرای حق بر توسعه را در چهار فصل مورد بررسی قرار داده است.

شایان ذکر است، این کتاب توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع رقعی و در 660 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما