پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   18:32:26

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

گزارشی از جلسه مشترک پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) و گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع)

  • خلاصه :جلسه مشترک پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور اعضای هیأت علمی و مدیران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری «رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» در جلسه مشترک میان این پژوهشکده با گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن تأکید بر ضرورت تعامل این دو مرکز علمی، گفت: تعامل این دو مرکز با یکدیگر بسیار خوب است، اما این روند باید ادامه داشته باشد و تقویت شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محسن الویری، «عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع)» گفت: پیشنهاد می‌کنم این جلسه به صورت مستمر برگزار شود و برخی از کارها را به صورت مشترک بین گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع) و پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انجام دهیم.

حسین ایزدی، «عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع)» نیز در ادامه در خصوص پاسخگویی به شبهات مطرح کرد: گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع) و پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) ظرفیت پاسخگویی به شبهات تاریخی را دارند و جا دارد که دانش تاریخ بیشتر مورد استفاده قرار گیرد تا تاریخ اسلام از محجوریت خارج شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حامد قرائتی، «عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع)» بیان داشت: برای تربیت پژوهشگر تاریخی در آینده باید توجه بیشتری به مقطع سطح 2 و لیسانس داشته باشیم.

همچنین خانم روح اللهی امیری، «عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع)» در ادامه این نشست ابراز کرد: متولی تاریخ در ایران جاها و مراکز مختلفی هستند، ولی انتظاری که از قم، حوزه علمیه و دانشگاه‌های مرتبط با حوزه وجود دارد این است که بتوانند قطب تاریخ اهل بیت(ع) و تاریخ اسلام باشند. البته قدم‌هایی برداشته شد اما خیلی روشن نیست.

وی افزود: چرا در نظام اداری و علمی وزارت علوم، چه در قسمت علمی و پژوهشی و چه در قسمت جذب، دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مرتبط با حوزه، نمی‌توانند عضو هیأت علمی باشند و جایگاهی علمی و پژوهشی در دانشگاه‌های دیگر داشته باشند؟

حجت الاسلام والمسلمین مجید احمدی کچایی، «عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» در ادمه خاطرنشان کرد: باید تاریخ را کار آمد کنیم و به سبد زندگی مردم بکشانیم تا بدانند که تاریخ به چه درد زندگی آنان می‌خورد و چگونه می‌شود از تاریخ بهره برداری نمود.

در ادامه اعضای حاضر بر ادامه جلسات و استمرار منظم آن تأکید کردند و در پایان تصمیم گرفته شد که این جلسه به صورت مستمر در هر فصل برگزار شود.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما