جمعه 10 فروردين 1403   00:59:28

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون تبلیغی فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی:

اثر بخشی فعالیت های تبلیغی نیازمند رویکرد آگاهانه و عالمانه می باشد

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: فعالیت های تبلیغی زمانی تاثیر گذار خواهد بود که با رویکرد آگاهانه و عالمانه صورت گیرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت ‌الاسلام والمسلمین اسدالله رضوانی و محمد ادیب رامندی امام جمعه و فرماندار شهرستان بویین زهرا با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به روایت «افضل الاعمال الاخلاص» از امام جواد(ع) بیان داشت: اخلاص به عنوان یک نقشه راه بر تمام فعالیت های انسان می تواند تاثیرگذار باشد؛ امام جواد(ع) اخلاص را نه یک عبادت ساده، بلکه برترین عبادات بر شمرده است.
وی بیان کرد: در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولین قوه قضائیه، ایشان با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج (الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ) بر ضرورت ورود مسئولین در ایجاد تمام جهات "معروف" و مقابله با "منکر" و بستر های آن در جامعه اسلامی تاکید نمودند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تاریخچه تاسیس این نهاد حوزوی تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی ۲ ماه پس از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، به دستور امام خمینی (ره) تاسیس و به صورت مستمر مورد حمایت امام راحل قرار می گرفت و در نهایت در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ این نهاد فرهنگی به صورت رسمی فعالیت های خود را آغاز نموده است.
وی در ادامه افزود: هم اکنون پس از گذشت ۴۰ سال از تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی، این نهاد فرهنگی و تبلیغی با فعالیت در عرصه عمومی و تخصصی امر تبلیغ و همچنین برگزاری جلسات متعدد آموزش های کاربردی و مورد نیاز مبلغان، سعی نموده است سطح کیفی و کمّی فعالیت های خود را ارتقاء دهد.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ورود دفتر تبلیغات اسلامی به دو موضوع «گروه های تبلیغی» و «تبلیغ مساله محور» را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: از جمله اقدامات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی علاوه بر وظیفه اعزام مبلغان در ایام تبلیغی، پرداختن به دو موضوع مهم «گروه های تبلیغی و جهادی» و «تبلیغ مساله محور» و تشکیل پرونده و اعزام مبلغان بر اساس تخصص، می باشد.
وی گفت: بالغ بر ۲۴۰۰ مبلغ در قالب ۳۰ رشته تخصصی مانند «کودک و نوجوان»، «روانشناسی»، «دانش آموزی»، «تبلیغ بالینی» و... تحت نظر اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت می باشند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، رویکرد آگاهانه و عالمانه در فعالیت های تبلیغی را امری ضروری برشمرد و تصریح کرد: رفع آسیب های اجتماعی نیازمند مداخله علمی در کنار امر تبلیغ می باشد و فعالیت های تبلغی زمانی تأثیر گذار خواهد بود که با رویکرد آگاهانه و عالمانه صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی با ارتقاء سطح علمی و عملی مبلغان، بهره گیری از روش های نوین در امر تبلیغ و همچنین اعزام های تخصصی گامی متفاوت و نو در جهت ایجاد فعالیت های تبلیغی با رویکرد عالمانه و آگاهانه برداشته است.
گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدحامد شریعتمداری «مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی»، اباذر جعفری «مدیر کل تبلیغ تخصصی این معاونت» حضور داشته و از ظرفیت های موجود در این بخش ها سخن گفتند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما