به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین مهدی کریم زاد در گفت و گویی، از برگزاری جلسات هم اندیشی و توجیهی با رؤسا و دبیران شوراهای هماهنگی گروه های تبلیغی ۲۰ استان کشور خبر داد.
وی با اشاره به جایگاه مهم شوراهای هماهنگی گروه های تبلیغی استان ها اظهار داشت: در این جلسات که با حضور رؤسا و دبیران شورای هر استان تشکیل شد، ضمن تأکید بر وظایف مهم این شورا، وضعیت گروه های تبلیغی استان بررسی شد.
سرپرست اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: شناسایی آسیب های منطقه هر گروه و ارائه طرح های عملیاتی متناسب با آسیب های منطقه از جمله نکاتی بود که در این جلسات به آن پرداخته شد.
وی، شناسایی جریانات فکری و فرهنگی رایج در استان را از مهم ترین وظایف این شورا دانست و افزود: هماهنگی سرگروه های تبلیغی هر استان و انتقال تجارب آنها به یکدیگر از آثار مهم شوراهای هماهنگی تبلیغی استان ها خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین کریم زاد اظهار داشت: شوراها می توانند مرجعی برای انعکاس مشکلات و موانع فراروی تبلیغ گروهی استان خود و محلی جهت مشورت و تصمیم گیری برای حل و فصل و رفع مشکلات و موانع موجود باشند.
وی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی دفتر تبلیغات اسلامی از گروه های تبلیغی گفت: از جمله حمایت هایی که دفتر تبلیغات اسلامی می تواند از گروه های تبلیغی داشته باشد، عبارتند از: تسهیل در تشکیل پرونده اعضای گروه، آمادگی برای برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای گروه های تبلیغی و حمایت از طرح های مسئله محور گروه های تبلیغی.
سرپرست اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در این جلسات رؤسا و دبیران شوراهای هماهنگی گروه های تبلیغی هر استان به بیان برخی مشکلات گروه های تبلیغی پرداختند و مقرر گردید که جلسات مستمری با سرگروه های تبلیغی استان خود داشته باشند.