جمعه 10 فروردين 1403   08:51:12

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در گفت‌وگو با مبلغ فعال فرهنگی مطرح شد؛

عموم افراد جامعه مشتاق معارف ناب اسلامی هستند

  • خلاصه :مدیر گروه تبلیغی نور مبین گفت: علی رغم وجود موانع های مختلف در عرصه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و هجمه های های شبانه روزی دشمن در زمینه تهاجم فرهنگی، عموم افراد جامعه مشتاق و پیگیر معارف ناب دینی می باشند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رضاوش در گفتگویی به بیان فعالیت های فرهنگی و تبلیغی این گروه پرداخت.

* آغاز سخن

مهدی رضاوش متولد ۱۳۶۵ از توابع استان آذربایجان شرقی و ساکن استان آذربایجان غربی هستم، که تحصیلات ابتدایی تا دانشگاه را در شهرستان میاندوآب سپری کرده و در سال ۱۳۸۷ وارد حوزه بناب شدم. بعد از اتمام سطوح مقدمات برای ادامه سطوح عالی به قم هجرت کردم. البته قبل از ورود به حوزه چند سالی کارمند اداره دولتی بودم که بخاطر حوزه استعفا دادم.

* از چه سالی شروع به فعالیت های فرهنگی کردید و چه کارهای فرهنگی انجام دادید؟

قبل از ورود به حوزه علمیه، فعالیت های فرهنگی مختلفی از جمله مسئول کانون فرهنگی هنری و تبلیغی و مسئول هیت مذهبی قرآنی بودم و بعد از ورود به حوزه از سال ۱۳۸۹ فعالیت تبلیغی و فرهنگی خود را به صورت رسمی آغاز کردم.

از جمله فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در ایام تحصیل در حوزه علمیه؛ برگزاری کلاسهای قرآنی و احکام برای سنین مختلف، برگزاری جلسات هفتگی پرسش و پاسخ به شبهات جوانان، برگزاری ایستگاه های صلواتی در مناسبتهای مختلف، ۴ سال بعنوان روحانی مستقر در روستا، ۴ سال مسئول ستاد اقامه نماز جمعه شهر چهاربرج و چندین دوره بعنوان روحانی موفق مستقر در سطح استان آذربایجان غربی بودم.

* در خصوص گروه فرهنگی و تبلیغی تخصصی نور مبین که در آن فعالیت دارید نیز لطفا توضیحاتی را بیان بفرمایید.

گروه فرهنگی تبلیغی نورمبین توسط تعدادی از مبلغان فعال در عرصه تخصصی قرآن کریم، در سال ۱۳۹۹ تاسیس و در اولین اعزام (دهه دوم فاطمیه) فعالیت خود را آغاز کرد، گروه تبلیغ تخصصی نور مبین با توجه به نیاز منطقه تبلیغی درسال ۱۳۹۹ با گرایش معارف قرآنی تاسیس شد و هم اکنون نزدیک چندین دوره هست که در کنار اعزام گروه عمومی، اعزام گروه تخصصی هم در دستورکار قرار دادیم.

در دهه دوم فاطمیه برگزاری کلاسهای قرآنی در خانه های قرآنی و کانون های قرآنی و بقاع متبرکه داشتیم و در کنار آن سنت قدیم روضه های خانگی را که به فراموشی سپرده شده بود در وضعیت کرونایی در قالب "طرح روضه های خانگی" اقدام به احیای این سنت حسنه کردیم.

در اعزام ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۰،  شهر جدید سهند تبریز و شناسایی مساجد راکد و فعال کردن آنها محور فعالیت های ما قرار گرفت، برگزاری کلاسهای قرآنی برای خواهران بسیجی و طرح کتاب خوانی و اقدام به ایجاد کلاس سبک زندگی اسلامی برای دختران جوان در قالب طرح دختران بهشتی و در کنار این فعالیت ها، ایجاد طرح خانه های قرآنی که بنا به درخواست و دعوت خانواده ها، مبلغان گروه ما در خانه های آنها حاضر شده و معارف یک سوره از سوره های جزء ۳۰ را برای خانواده ها ارائه می دادند که الحمدالله این طرح با استقبال خوبی رو به رو شد.

* در تابستان سال جاری مشغول به چه فعالیتی هستید؟

در تابستان امسال دوستان و مبلغین بومی که ساکن در شهر سهند هستند شروع به ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه اینترنتی نموده تا در "طرح تابستان شاد" نموده اند که در این طرح از جمله کلاسهای، قصه های قرآنی، روخوانی و روان خوانی قرآن، سبک زندگی اسلامی، زلال احکام، معارف اسلامی، ریاضی، عربی، ورزش، مهارتهای زندگی، و ... در ۵ حلقه در سنین متفاوت تشکیل شده است.

* برخورد و همکاری خانواده ها در خصوص فعالیت های فرهنگی گروه تبلیغی شما، چطور بوده است؟

الحمدالله ما انتظار نداشتیم در این وضعیت کرونایی موجود خانواده ها اجازه بدهند فرزندانشان در کلاس ها حاضر بشوند، ولی به لطف خداوند متعال، استقبال بی نظیری از طرف خانواده ها از "طرح تابستان شاد" صورت گرفته است.

*به نظر شما این دوره های آموزشی چه تأثیری بر نحوه رفتار و زندگی جوانان و نوجوانان و خانواده ها دارد؟

به طور قطع بیان معارف صحیح و ناب اسلامی در روحیه معصوم گونه این عزیزان تاثیر بسزایی خواهد داشت. چون هنوز قلب پاک اینها آلوده به مادیات دنیوی نشده و روح و جسم آنها آماده دریافت حقایق ناب دینی می باشد.

* آیا مسئولین ذی ربط در زمینه های فعالیت های فرهنگی به شما کمک می کنند؟ از پشتیبانی آن ها راضی هستید؟

در وهله اول تقدیر و تشکر داریم از معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت پشتیبانی و حمایت های مختلفی که نسبت به تمامی گروه های تبلیغی دارد، همچنین از زحمات مستمر مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهر اسکو که گروه تبلیغی ما را مورد حمایت آن سازمان قرار داد.

* محیط های فعالیت در فضای مجازی را هم لطفا معرفی بفرمایید.

در کنار تبلیغ حضوری و چهره به چهره و عدم حضور تعداد زیادی از مخاطبان جهت حضور در مساجد و یا هیئات مذهبی به دلیل شرایط خاص کرونایی، اعضای گروه تبلیغی نور مبین بصورت گروهی و فردی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مختلف حضور بهم رسانده و مشغول به تبلیغ در فضای مجازی در عرصه‌های مختلف هستند.

*  سخن آخر

ایجاد موانع به بهانه های مختلف حتی خود متولیان تبلیغ مانند تسویه ناچیز از طرف نهادهای ذی ربط که حتی هزینه یکبار رفت و یا برگشت مبلغ به قم یا شهرستان را هم نمی دهد، وجود متولیان متعدد فرهنگی و عدم هماهنگی بین انها و در نتیجه زمین گیر شدن و زمین گیر کردن مبلغ در عرصه تبلیغ، از جمله مواردی است که خاطر هر دغدغه مند در عرصع تبلیغ را مکدّر می کند و در جامعه فعلی فعالیت های فرهنگی با تمام وجود مظلوم واقع شده است.

* در پایان ضمن تقدیر و تشکر از این که وقت ارزشمند خودتان را در اختیار ما قرار دادید، اگر نکته ای هست بفرمایید.

خواهش میکنم، بنده هم از شما تقدیر و تشکر دارم و از خداوند متعال آرزوی توفیق همراه با سلامتی برا شما و همکارانتان که پای درد دل های ما نشستید را خواستارم.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما