شنبه 1 ارديبهشت 1403   14:18:44

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛

کتاب «پایان جامعه، آغاز جمع» منتشر شد

  • خلاصه :ترجمه کتاب «پایان جامعه، آغاز جمع» اثر برونو لاتور به همت انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، ترجمه کتاب «پایان جامعه، آغاز جمع» که در بردارنده مقالاتی درباره اندیشه برونو لاتور، اندیشمند و نظریه‌پرداز فرانسوی است، از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) در 422 صفحه به چاپ رسید.

«برونو لاتور» پس از توماس کوهن بانفوذترین محقق علم و جامعه در طول پنجاه سال گذشته است؛ همچون کوهن تأثیرگذارترین نوشته‌های لاتور پیش از آن‌که علمی باشند، فلسفی‌اند؛ سبک نوشتاری، محل تمرکز و مفاهیم او مورد علاقه طیف گسترده‌ای از مخاطبان بوده و برای او اعتباری از فضای فکری به ارمغان آورده است. او در همه آثار خود به بررسی ماهیت «امر اجتماعی» توجه کرده است؛ البته آن را نه به مفهومی علمی (اجتماعی)، بلکه همچون ایده فلسفی و مردم‌روش‌شناختی در نظر گرفته است. تفاوت میان نظریه اجتماعی اخذ شده از مردم‌روش‌شناسی و نظریه جامعه‌شناختی ممکن است به تبیین تأثیر گسترده نظریات لاتور کمک کند.

به اجمال، مردم‌روش‌شناسی به شرح روایت‌هایی می‌پردازد که مردم به زندگی و فعالیت‌های معناساز خود نسبت می‌دهند؛ مردم‌روش‌شناسی، ملزومات روش‌شناختی یا نظری، چشم‌اندازهای علی و علمی و فرضیات مربوط به کیفیت زندگی اجتماعی در جامعه‌شناسی را به مثابه اقدامی علمی به رسمیت نمی‌شناسد.

گفتنی است ترجمه این کتاب را گروه مترجمین به نام‌های مسلم صلحی راد، افشین نیک‌بخت، محمدرضا مالکی بروجنی و حسین حاج‌محمدی به عهده داشته‌ است.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما