جمعه 10 فروردين 1403   02:36:05

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «قرآن و خرافه ستیزی» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب « قرآن و خرافه ستیزی» به قلم علیرضا صالحی در 152 صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «قرآن و خرافه ستیزی» به قلم علیرضا صالحی در 152 صفحه از سوی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

خرافات و خرافه گرایی با نفوذ در اعماق ذهن و باورهای آدمی، زمینه های انحطاط فکری، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و... را در جامع فراهم می کند و فرصت جولان عقل را محدود می سازد و انسان را از تعالی باز می دارد.

کتاب حاضر درباره مواجهه با خرافات و خرافه ستیزی در نگاهی قرآنی است؛ در این نوشتار برخی پرسش های مربوط به این مسئله در منظر دینی و از محضر قرآن مورد کاوش قرار گرفت.

این کتاب در صدد یافتن پاسخ های مناسب در قرآن کریم برای فهم جوانب خرافه و دوری از آن است تا انسان در مسیر معنویت دچار سوء فهم نشود و تصویر دلربای دین خدا از زشتی خرافات هر چه پیراسته تر باشد.

کتاب «قرآن و خرافه ستیزی» در چهار فصل تهیه و تنظیم شده است: نویسنده در فصل اول، پس از بیان مفاهیم مرتبط با موضوع اثر، به پیشینه مسئله خرافات پرداخته است؛ و در فصل دوم، زمینه ها و عوامل پیدایش گسترش خرافات مورد بررسی قرار می گیرد؛ از جمله زمینه های شکل گیری خرافات می توان به افول خردگرایی، جهل، تقلید نابجا، شخصیت پرستی(غلوّ)، عواطف و احساسات باطنی و فقر اشاره کرد و انجام دادن برخی امور خارق العاده مثل سحر و جادو، تطیّر، انگیزه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و بی توجهی و کم کاری متولیان امور دینی، از عوامل گسترش خرافات در جامعه به شمار می رود.

سومین فصل از این اثر به پیامدها و نتایج خرافه پرستی می پردازد و از جمله پیامدهای این مسأله را «رواج بدعت در دین»، «تحریف، تبدل و تضعیف دین»، «فتنه انگیزی، تفرقه و رواج تکفیر، «رواج سستی، کاهلی و اباحه گری در جامعه» عنوان و مورد بررسی قرار می دهد و در این فصل راه های مبارزه با بدعت ها را مطرح می کند.

چهارمین و آخرین فصل از کتاب «قرآن و خرافه ستیزی» به بیان پرسش ها و پاسخ ها پرداخته و مباحثی اعم از خوارق عادات، چشم زخم، رؤیا و خواب، نحوست بعضی روزها را مورد اشاره قرار می دهد.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف 20 درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما