سه‌شنبه 28 فروردين 1403   20:50:21

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

توصیه های مدیرکل حراست و حفاظت به ملاهای محلی جنوب شرق کشور

  • خلاصه :مدیرکل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن بیان توصیه هایی به ملاهای محلی جنوب شرق کشور، بر اخلاص، عامل بودن مبلّغ، تزریق روحیه امید در مردم، داشتن اخلاق خوش، پرهیز از هراس در مسیر تبلیغ، به روز بودن وی و مراقبت از زبان تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدغلامعباس موسوی «مدیرکل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» با حضور در اردوی ملّاهای محلی جنوب شرق در جمکران با بیان این که تبلیغ وظیفه عام همه مسلمانان است، اظهار داشت: شما به عنوان مبلّغ یاران که به عنوان مُلّا نام گذاری شده‌اید، این عنوان یک عنوان قوی و دقیقی است، که باید به مُلا و مبلّغ یار بودن افتخار کنید، ولیکن باید نکاتی را در خصوص تبلیغ مدّ نظر قرار دهید تا تبلیغ مؤثری داشته باشید.
وی با بیان این که اخلاص اولّین و مهم ترین مسأله در تبلیغ دین است، گفت: داشتن روحیه جهادی و استمرار وظیفه تبلیغی، نداشتن چشمداشت و مزد از دیگران، لازمه موفقیت در تبلیغ است؛ بزرگترین الگوی ما در تبلیغ پیامبرعظیم الشأن اسلام است که در آیه شریفه «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فی القربی» به این مسأله به خوبی اشاره شده است.
مدیرکل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت عامل بودن مبلغ تصریح کرد: آنچه برای مردم می گوئیم اوّل در خودمان پیاده سازی کنیم، اوّل خود و خانواده خودمان را بسازیم؛ در تبلیغ نباید ناامید و خسته شد، بلکه باید استقامت کرد و با استقامت تبلیغ پیش می رود.
وی با اشاره به اهمیت تزریق روحیه امید در مردم، افزود: کسی که امروزه بیشترین امید را به مردم می دهد، مقام معظم رهبری مدظله العالی است که هم امید می‌دهد و هم در برابر مشکلات استقامت می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که اخلاق خوش مبلّغ می تواند بسیاری را به دین و معارف اسلامی علاقمند کند، اظهار داشت: با دوستان و مؤمنان مهربان باشید و با زبان نرم و بیان قوی مردم را جذب کنیم.
وی ضمن تأکید بر پرهیز از هراس در مسیر تبلیغ، عمل به معارف دینی را خمیر مایه اصلی تبلیغ دانست و گفت: اگر برای خدا کار کنیم، خدا هم پشتیبانی و کمک می کند؛ تبلیغ با عمل ما اثرگذار می شود، نه با صرف زبان و گفتار. مبلّغ در نظم و انضباط باید سرلوحه و الگوی دیگران باشد و با برنامه است که مبلغ موفق می شود.
مدیرکل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم به روز بودن مبلغ دین، تصریح کرد: اگر بخواهیم موفق شویم باید خودمان را با مطالعه به روز، مجهز و توانمند کنیم.
وی افزود: منتظر نهادها و سازمان ها نمانید، بلکه خودتان به فکر ارتقاء خودتان باشید؛ مبلّغ همواره باید با اتکاء بر قدرت خداوند اهل توکل و توسل باشد و در همه عرصه ها توسل داشته باشید.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان بیان این که وظیفه تان را به خوبی انجام دهید و در پی نتیجه نباشید، بلکه وظیفه مند باشید، خاطرنشان کرد: مراقبت زبان بوده و آن را مهار کنیم؛ هر جایی هر حرفی را نگوئیم، همچنین حرف سنجیده بزنیم، حفاظت گفتار داشته باشیم و با تدبر و دقت حرف بزنید.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما