شنبه 1 ارديبهشت 1403   00:20:34

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور خبر داد؛

تدوین سند تحول فرهنگی منطقه جنوب شرق کشور

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور از تدوین سند تحول فرهنگی منطقه جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: در این سند موضوعات و راهبردهای مورد نیاز در عرصه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهت تحول منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سجادی در نشست مشورتی مشترک با امام جمعه ایرانشهر و جمعی از مسؤولان حوزوی و نهادهای فرهنگی این شهرستان با اشاره به فضای کار فرهنگی فراوان در منطقه جنوب شرق، اظهار داشت: منطقه جنوب شرق فضای زیادی برای کار فرهنگی دارد و ما در این مسیر به مشورت و همکاری همه دستگاه ها در زمینه های مختلف نیازمندیم.

وی در ادامه برخی از اشکالات فضای تبلیغی منطقه را تشریح و بیان کرد: نسبت به مشکلات و معضلات تبلیغی منطقه نباید بی تفاوت بود و باید این مشکلات به مرور حل شوند .

حجت الاسلام والمسلمین سجادی کمک به مبلغانی که در مناطق محروم کار تبلیغی انجام می دهند را در الویت دانست و تصریح کرد: مبلغانی که در مناطق محروم جنوب شرق و در فضای کاری سخت فعالیت تبلیغی انجام می دهند و این مناطق را برای تبلییغ انتخاب می کنند باید در الویت قرار گیرند تا باعث انگیزه بیشتر آنان شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور در ادامه گفت: نسبت به طلاب استان سیستان و بلوچستان نباید بی تفاوت باشیم و همه تلاش خودمان را در راستای ارتقای سطح کیفی و آموزشی طلاب این منطقه به کار بگیریم و ضعف های آموزشی آنان که امروزه به یک معظل تبدیل شده است را رفع نماییم.

وی از تدوین سند تحول فرهنگی منطقه جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: سند تحول فرهنگی منطقه جنوب شرق از سوی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور در حال تدوین می باشد که در این سند موضوعات و راهبردهای مورد نیاز در عرصه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهت تحول منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به زودی منتشر خواهد شد.

* تحقق شعار سال یک وظیفه همگانی است

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بزمانی ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان سال جدید را سال سرنوشت سازی برای ملت ایران دانست و اظهار داشت: ما امسال در آستانه انتخابات هستیم و دشمن همه تلاش خود را به کار گرفته است که از حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بکاهد و ما باید حضور حداکثری در پای صندوق ها داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان ایرانشهر تحقق شعار امسال را یک وظیفه همگانی دانست و ابراز داشت: در سال جدید باید موانع از پیش پای مردمی که قصد دارند چرخه تولید این مملکت را به کار بیندازند برداشته شود و ما باید کسانی که در این عرصه فعالیت دارند را پشتیبانی کنیم.

وی برگزاری نشست های مشورتی مشترک را از برنامه های خوب دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق نام برد و افزود: نشست ها و جلسات مشترکی مشورتی که بمناسبت های مختلف و در جهت همفکری و همکاری در محل دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود از برنامه های مفیدی است که باید تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بزمانی در ادامه به برخی از معضلات و مشکلات فرهنگی منطقه اشاره داشت و بیان داشت: محدودیت ها، مشکلات و معضلات فرهنگی در شهرستان و منطقه زیاد است و این هنر دستگاه های فرهنگی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی است برنامه های خود را باید با دقت پیش ببرند.

وی تشکیل تیم مشورتی در کنار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق را موثر دانست و گفت: تشکیل یک مجموعه فکری و تیم مشورتی در کنار دفتر تبلیغات اسلامی می تواند بسیار موثر باشد و در امورات یاری رسان باشد.

امام جمعه شهرستان ایرانشهر در پایان به خروجی نداشتن برخی از برنامه های فرهنگی و آموزشی اشاره نمود و افزود: خروجی نداشتن برخی از برنامه های فرهنگی و آموزشی به یکی از معضلات منطقه تبدیل شده است که این موضوع باید توسط دستگاه های فرهنگی ریشه یابی شده و حل شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما