جمعه 31 فروردين 1403   23:42:29

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست‌جمهوری با حوزه و روحانیت:

امروز زمان جنگ اذهان و شلیک شایعه، تهمت و دروغ است/ جهاد تبیین راهکار پیروزی است

  • خلاصه :حجت الاسلام والمسلمین تقوی جنگ امروز را جنگ اذهان و اراده ها دانست و گفت: در این جنگ دیگر توپ، تانک و موشک در کار نیست، اما شلیک شایعه، تهمت و دروغ وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست‌جمهوری با حوزه و روحانیت در جلسه هم‌اندیشی علما و روحانیون اصفهان که در دفتر تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، عنوان کرد: تبیین گران میدان جهاد، روحانیت و علما بودند که گاهی با قلم و گاهی با بیان از فراز منبر به عنوان مبلغ، دین و فرهنگ اسلامی را تبیین کردند.
وی پیرامون چرایی تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین اظهار کرد: عصر ما عصر انفجار اطلاعات بوده و امروز قدرت اطلاعات بی بدیل است؛ لذا هرکس دسترسی بیشتری به اطلاعات داشته باشد و سریعتر اطلاعات را دریافت، جمع‌بندی، تحلیل و به دنیا برساند قدرتمند تر بوده و ابرقدرت بر این اساس و معیار سنجیده می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه امروز سلاح‌های کشتار جمعی کارایی خود را از دست داده اند، عنوان کرد: قدرت اتمی در دنیا نتوانست در برابر ویروس کرونا هیچ اقدامی بکند و این ویروس بسیار کوچک دنیا را فلج و روی همه ابعاد زندگی انسان اثرگذار بود.
وی با اشاره به اینکه اگر قدرت الهی به میدان بیاید همه سلاح ها از کار می‌افتد، اظهار کرد: در ادامه جنگ های میکروبی و شیمیایی بیشتر خواهیم داشت و اکنون باید به این ارتش که در وزارت بهداشت و درمان حضور داشته، فکر کنیم.
عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست‌جمهوری با حوزه و روحانیت با بیان اینکه امروز باید روی ارتش درمان و بهداشت خود سرمایه گذاری کنیم، تأکید کرد: در خط مقدم این مبارزات، کادر بهداشتی و درمانی هستند.
وی با اشاره به تحت الشعاع قرار گرفتن ابعاد مختلف حیات بشر با ورود اینترنت و وسایل فناوری و اطلاعاتی افزود: کافی است دشمن هکرهای خود را روانه کند و دیده بانی های ما در فضای سایبری ضعیف باشند، آن‌ گاه کل کشور را فلج می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به لشکرکشی ها و حملات سایبری اخیر، اظهار کرد: در تهران چند ساعت سیستم توزیع بنزین را از کار انداختند و همه ماشین ها در پمپ بنزین ها متوقف شدند. این امر در حال ایجاد بحران کشوری بود اما با تدابیر لازم کنترل شد.
وی با تأکید بر پیچیده شدن فضای زندگی بشر امروز که با فشار دادن یک دکمه می‌شود کشوری را فلج نمود، خاطرنشان کرد: در ونزوئلا با از کار انداختن سیستم برق، خاموشی سراسری رخ داد.
عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست‌جمهوری با حوزه و روحانیت با بیان اینکه الآن در شرایط تحریم وقتی تاجر ما با شرکتی در یکی از کشورها معامله می‌کند اگر بخواهد پولی جابجا کند همه دنیا می‌فهمند، اظهار کرد: سیستم ها همه به هم متصل است و به نوعی طراحی شده که هر پولی بخواهد وارد یا خارج شود هشدار صادر می‌شود و قرارداد منعقد شده لغو می گردد.
وی جنگ امروز را جنگ اذهان دانست و ابراز کرد: در این جنگ دیگر توپ و تانک و موشکی در کار نیست، اما شلیک شایعه، تهمت و دروغ وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تفکر غرب را به چالش کشیده است، یادآور شد: یکی از متفکران غربی گفته بود ما به تنهایی نمی‌توانیم روبروی اسلام اصیل بایستیم، چون با آیینی روبرو هستیم که از تولد تا مرگ و حتی بعد از مرگ برنامه دارد؛ بر این اساس بود که مراکز پژوهشی را ایجاد کردند تا با این تفکر مبارزه کنند و ناتوی فرهنگی را پایه ریزی نمودند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در محور مقاومت کمر غرب را در برنامه ریزی ها شکست و داعش را نابود کرد، افزود: آنها به قصد ایجاد اسرائیل دیگری آمدند، اما ایران کمر این توطئه‌ را شکست.
عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست‌جمهوری با حوزه و روحانیت با بیان اینکه دشمن با ایجاد ناتوی فرهنگی در صدد نابودی انقلاب و تأثیر آن در جهان است، عنوان کرد: اینجا جنگ، جنگ رسانه است.
وی با اشاره به اینکه در جنگ رسانه ای دشمن، مسئول در نگاه مردم سالم نیست، تصریح کرد: متأسفانه فقط کمبودها، سیاهی ها، فقر و بدبختی در رسانه ها بازتاب پیدا می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی تأکید کرد: قصد دشمنان با ابزار رسانه این است که این ملت را از نظام جدا کنند و مردم علیه روحانیت و انقلاب شعار بدهند؛ بر این اساس رسانه های وابسته به جهان استکبار دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را نشان نمی دهند.
وی با بیان اینکه عده ای حساب شده در شهر ایذه به مسجدی حمله کردند و قرآن را آتش زدند، اظهار کرد: دشمن به دنبال تقدس زدایی است؛ چنان که زمانی به خانم ها مأموریت می‌دادند در فضای مجازی عکس بی حجاب خود را منتشر کنند تا از حیا و حجاب تقدس زدایی کنند.
عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست‌جمهوری با حوزه و روحانیت در پایان با اشاره به موضوع جراحی اقتصادی دولت، اذعان کرد: این امر باید خیلی وقت پیش اتفاق می‌افتاد، اما این دولت جرأت پیدا کرد و وارد میدان شد؛ حال بر طلاب و روحانیون لازم است با جهاد تبیین ابعاد این حرکت را برای مردم روشن کنند.
در ادامه جمعی از طلاب به بیان مطالبات مردم از قبیل حل معضل خشکی زاینده رود، رفع گرانی های سرسام آور، رعایت عدالت در توزیع بودجه های فرهنگی با توجه به ظرفیت های موجود، حل مشکلات معیشتی مردم و همکاری ادارات دولتی در پرداخت حق موقوفات حوزوی پرداختند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما