پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:57:26

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) خبر داد:

افزایش رشته‌های سطح ۴ و ارتقای سطح دانش و مدرک طلاب

  • خلاصه :رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: علاوه بر دریافت مجوز سطح چهار رشته شیعه‌شناسی که در سال ۹۹ صورت گرفت، امسال نیز موفق به اخذ مجوز سطح چهار رشته مشاوره اسلامی از مدیریت مراکز تخصصی حوزه‌ علمیه قم شدیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مجید جعفریان در گفت و گویی با اشاره به تلاش‌های مؤثر برای افزایش رشته‌های سطح چهار و ارتقاء سطح دانش و مدرک طلاب در مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) وابسته به این دفتر اظهار داشت: به فضل الهی علاوه بر دریافت مجوز سطح چهار رشته شیعه‌شناسی که در سال ۹۹ صورت گرفت، امسال نیز موفق به اخذ مجوز سطح ۴ مشاوره اسلامی از مدیریت مراکز تخصصی حوزه‌ علمیه قم شدیم.

وی با تأکید بر این که مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) تاکنون هفت دوره سطح سه مشاوره اسلامی برگزار کرده است، گفت: این مؤسسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از طلاب واجد شرایط یعنی طلابی که دارای سطح سه مشاوره اسلامی مراکز تخصصی حوزوی باشند، با شرط قبولی در آزمون و مصاحبه در دوره‌ سطح چهار همین رشته پذیرش خواهد کرد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) تصریح کرد: همچنین در دو رشته سطح سه شیعه‌شناسی و مشاوره اسلامی نیز از طلابی که دارای اتمام پایه ۹ هستند، بدون آزمون و تنها با قبولی در مصاحبه پذیرش خواهد داشت.

وی هدف از برگزاری این رشته‌ها را تقویت رویکرد مسئله‌محوری در بین طلاب دانست و افزود: رشته شیعه‌شناسی به طلاب کمک می‌کند بر اندیشه‌های مکتب اهل بیت(ع) تسلط یافته، احیاگر میراث فرهنگی و اندیشه‌های معقول دانشمندان و نخبگان شیعی باشند و با استدلال منطقی و معقول علاوه بر دفاع از معارف شیعی به تعمیق این باورها در ذهن و جان و روح جامعه کمک کنند.

جعفریان با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که در حوزه خانواده طی سال‌های اخیر جامعه ایران را فرا گرفته است، هدف از برگزاری رشته مشاوره اسلامی را شناخت مبانی و مسائل مشاوره بر مبنای آموزه‌های قرآن و روایات دانست و اظهار داشت: در این رشته به ویژه در مقطع سطح چهار مهارت‌های طلاب در حوزه برخورد با مسائل و مشکلات روانشناختی ارتقاء یافته و می‌آموزند که بر اساس مبانی اسلامی چگونه پاسخگوی پرسش‌ها و شبهات و حل مشکلات و نیازهای روانی جامعه دینی باشند.

جعفریان در پایان خاطرنشان کرد: طلاب علاقه مند برای کسب اطلاعات بیشتر از ثبت‌نام و نحوه آزمون می‌توانند تا ۲۱ خردادماه سال جاری به نشانی اینترنتی http://dte.bz/aadd مراجعه نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما