تبليغات





















اخبار فرهنگی
اردوی فرمانده دل ها
تعلیم روحانیون متخصص کودک برای اجرای طرح فرمانده دل‌ها در استان اصفهان دبیر اجرایی اردوی فرهنگی آموزشی فرمانده دل‌ها با بیان اینکه لازم است یک‌هزار نفر روحانی متخصص کودک داشته باشیم، گفت: در حال حاضر دوره آموزشی برای طلاب تعریف شده و کارگاه عملی همزمان با اردو برای روحانیون اجرا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین محمد نظری در نشست خبری اردوی فرهنگی آموزشی فرمانده دل‌ها اظهار داشت: در بررسی‌های بسیج دانش آموزی متوجه شدیم بهترین قالب انتقال مفاهیم به دانش آموزان اردو است و نیاز است آموزش‌ها کاربردی و عملی باشد.
 
وی با اشاره به وجود 3 درس با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و استعمار در کتب مقطع ابتدایی افزود: در مقطع ششم ابتدایی در درس مطالعات اجتماعی وجود دارد که برای تدریس آن اردوی «مدافعان» هر روز در خانه مشروطه برگزار می‌شود و دانش آموزان با شخصیت‌های استکبارستیز آشنا می‌شوند و همزمان در اردو درس را فرا می‌گیرند.
 
دبیر اجرایی اردوی فرمانده دل‌ها بیان کرد: در مقطع پنجم درس نام‌آوران درباره شهدای هسته‌ای است که اردوی نام‌آوران در اردوگاه شهدای درچه با همین هدف برگزار می‌شود و امسال 2هزار و 700 دانش اموز در اجرای نیمه اول مهر و آبا حضور یافتند.
 
وی پیرامون مراحل نمایشگاه اردوی نام آوران خاطرنشان کرد: برای برگزاری این اردو 3 سایت آماده کردیم که نخستین آن سایت احمدی روشن و هسته‌ای است و در آن برای دانش آموزان درباره انرژی هسته‌ای توضیح می‌دهیم که چیست، چرا لازم است و عدم اجازه دشمن برای استفاده از آن را تبیین می‌کنیم.
 
نیازمند یک‌هزار روحانی متخصص کودک در استان هستیم
 
وی با اشاره به اردوی فرمانده دل‌ها گفت: در 3 سال اجرای این اردو میزبان 30 هزار نفر دانش آموز بودیم اما این مقدار تنها 10 درصد دانش اموزان مقطع چهارم ابتدایی را نشان می‌دهد و لازم است ظرفیت‌ها افزایش یابد تا بتوان حضور بیشتری را پوشش داد.
 
دبیر اجرایی اردوی فرمانده دل‌ها با بیان اینکه در گلستان شهدا روح دفاع مقدس را به دانش آموزان آموزش می‌دهیم، گفت: اجرای این اردو تا 13 آبان‌ماه ادامه دارد و هر روز در 2 اجرا میزبان 120 نفر از دانش آموزان هستیم.
 
وی با تاکید بر اینکه نیازمند روحانی متخصص کودک هستیم، تصریح کرد: لازم است یک‌هزار نفر روحانی متخصص کودک داشته باشیم هرچند با این تعداد نیز کمبود خواهیم داشت اما درحال حاضر دوره آموزشی برای طلاب تعریف شده و کارگاه عملی همزمان با اردو برای روحانینون اجرا می‌شود.
 
به دنبال اجرایی کردن ملی طرح «فرمانده دل‌ها» هستیم
 
حجت الاسلام و المسلمین نظری پیرامون مراحل اردوی فرمانده دل‌ها اظهار داشت: در این اردو ابتدا مفاهیم و شعارهای دفاع مقدسی به دانش آموزان داده می‌شود که ابتدای آن سلام شعرگونه‌ای به شهداست سپس به آن‌ها مسئولیت‌های زمان جنگ از جمله تک تیرانداز، آرپی‌جی زن، بیسیمچی، امدادگر، نیروی پشتیبانی و غیره داده می‌شود.
 
وی افزود: در نمایشگاه تهاجم فرهنگی، ترفندهای دشمن امروز به دانش آموز معرفی می‌شود هرچند ما هیچ اسمی از بازی و شبکه‌های ماهواره‌ای نمی‌بریم اما دانش‌آموزان خودشان نام می‌برند که نشان دهنده سرعت عمل دشمن است و ما در انتها سعی می‌کنیم دانش آموزان را با این آسیب‌ها آشنا کنیم.
 
وی با بیان اینکه در انتهای اردو دانش آموزان باید به دنبال 3 گنج در فضای گلستان شهدا باشند گفت: در قرارگاه فرماندهی کل قوا که بخشی از اردوست توضیحی درباره دانش آموزان شهید گلستان شهدا و خرازی داده می‌شود سپس عملیات جست وجوی 3 گنج که در اصل شهیدان مهرداد عزیز اللهی، علیرضا کریمی و احمد ماه پیشانیان هستند آغاز می‌شود. مزار شهدای گمنام و مدافع حرم نیز برای دانش آموزان توضیح داده می‌شود.
 
دبیر اجرایی اردوی فرمانده دل‌ها با بیان اینکه درس فرمانده دل‌ها با اجرای این اردو در استان اصفهان یک برند شد، تصریح کرد: امیدواریم این طرح به صورت سراسری و ملی اجرا شود. امسال 4هزار و 500 نفر از دانش آموزان در 18 روز کاری به گلستان شهدا آمدند که آمار 10 درصدی دانش آموزان مقطع چهارم را نشان می‌دهد و لازم است برای پوشش 100درصدی دانش آموزان فضا و ظرفیت بزرگ‌تری در نظر گرفته شود.


برای مشاهده گزارش تصویری و انعکاس نشست خبری اینجا کلیک کنید.

 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 3700
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما