تبليغات





















اخبار فرهنگی
شیخ صادق العثمانی، از علمای مراکش و عضو اتحادیه اسلامی برزیل
اقدامات تکفیری‌ها روند رو به رشد اسلام‌گرایی در آمریکای لاتین را متوقف کرد عضو اتحادیه اسلامی برزیل با تأکید براینکه اسلام گرایی در آمریکای لاتین پس از افزایش اقدامات تکفیری‌ها متوقف شد، گفت: جهان اسلام نیازمند جهاد فکری برای مقابله با پدیده تکفیر است.
شیخ صادق العثمانی، از علمای مراکش و عضو اتحادیه اسلامی برزیل در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، اقدامات گروه‌های تکفیری را در تعارض با مصالح جهان اسلام عنوان و تصریح کرد: تکفیری‌ها برای خلق فتنه‌های جدید و چندپاره کردن جهان اسلام ایجاد شدند. این گروه‌ها بذر نژادپرستی و طایفه‌گری را در کشورهای اسلامی کاشتند.
 
این عالم مراکشی دست‌های پشت پرده غربی را مسؤول ایجاد و فراگیر شدن پدیده تکفیر دانست و افزود: هدف از ایجاد تکفیری‌ها به دست امپریالیسم و صهیونیزم جهانی، تقسیم کشورهای اسلامی و تضعیف آنها برای جلوگیری از تأثیر گذاری مسلمانان در تحولات منطقه‌ای و بین المللی است.
 
شیخ صادق العثمانی خواستار ورود علمای مسلمان برای تبیین مبانی اصیل اسلامی شد و اظهار داشت که علما و نخبگان جهان اسلام اگر به وظیفه خود در مقابله با داعش عمل نکنند، بدون شک مسؤول جنایت‌های آنان خواهند بود.
 
وی افزود: نهادهای اسلامی و حوزه‌های دینی می‌توانند تأثیر بسزایی در مقابله فکری و عقیدتی با جریان‌های تندرو داشته باشند.
 
این عالم اهل سنت مراکشی با اشاره به اینکه گروه‌هایی مانند داعش و بوکوحرام تاکنون حتی یک عملیات حقیقی برای مقابله با دشمنان جهان اسلام انجام نداده اند، گفت: تکفیری‌ها در حالی مساجد را به آتش می‌کشند و به زنان مسلمان و غیر مسلمان متعرض می‌شوند که هیچ اقدامی در قبال اسرائیل به عنوان دشمن اصلی مسلمانان انجام نمی‌دهند.
 
 
جهان اسلام نیازمند جهاد فکری برای مقابله با پدیده تکفیر است
 
وی تفاوت مبانی اسلامی با اقدامات گروه‌های تکفیری را واضح دانست و اظهار داشت که نبرد نظامی با تکفیری‌ها ضروری اما ناکافی است. کشورهای اسلامی نیاز به جریان سازی ویژه برای مبارزه فرهنگی، اندیشه‌ای با فکر تکفیری دارند. نمی‌توان با اسلحه به مقابله با اندیشه‌های ناسالم پرداخت، این امر نیازمند جهاد فکری برای مقابله با تکفیری‌ها است.
 
شیخ صادق العثمانی گفت: تکفیری‌ها ادامه خوارج در زمان علی بن ابی طالب (ع) هستند که با وجود اینکه شعائر اسلامی را به پا می‌داشتند اما بصیرتی از دین نداشته و لذا به مقابله با امام علی (ع) می‌پرداختند. آنها چون فهم صحیحی از قرآن و آموزه‌های اسلام نداشتند،  صحابه و شخص امام علی (ع) را تکفیر کردند.
 
عضو  اتحادیه اسلامی برزیل با تأکید بر ضرورت ایجاد تغییر در نظام آموزشی و تلاش رسانه‌ای برای بالا بردن سطح هوشیاری و آگاهی مسلمانان، خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها تهدیدی جدی برای همگان هستند. همه مذاهب به ویژه شیعه و سنی باید با وحدت و هم افزایی در راستای منع گسترش جریان تکفیری و ریشه کن کردن آن گام بردارند.
 
وی افزود: گروه‌های تکفیری ما اهل سنت را نیز تکفیر می‌کنند و از نگاه آنان ما مشرک و کافر هستیم.
 

اقدامات داعش روند رو به رشد اسلام گرایی در آمریکای لاتین را متوقف کرد
 
این عالم اهل سنت مراکشی تصریح کرد که ما در برزیل شاهد آن هستیم که اقدامات تکفیری‌ها روند رو به رشد اسلام گرایی در کشورهای آمریکای لاتین را متوقف کرد. هزاران نفر در سال در کشورهای غربی به دین اسلام ایمان می‌آوردند که این امر در سال‌های اخیر و پس از اقدامات تکفیری‌‎ها کاهش یافت.
 
شیخ صادق العثمانی مبلغان دینی را در کشورهای آمریکای لاتین در مضیقه دانست و گفت: کارهای تبلیغی برای علمای مسلمان در اروپا و آمریکا سخت شده است؛ چرا که مبلغ به هر مقدار که مزیت‌های اسلام و حقانیت آنرا را بازگو کند، مردم شاهد جنایت‌هایی هستند که به نام این دین مبین صورت می‌پذیرد.

منبع: خبرگزاری رسا
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 7049
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما