پنجشنبه 9 فروردين 1403  
آرشیو مطالب

رئیس مرکز احیاء آثار اسلامی دفتر تبلیغات:

علامه کاشف الغطاء از قدرت ها ترسی نداشت / سخنرانی های او آتشین بود

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا): حجت الاسلام والمسلمین اکبر اسد علیزاده پیش از ظهر امروز در پیش همایش کنگره بین المللی علامه شیخ محمد حسین کاشفی الغطاء که درسالن پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگرار شد گفت: علامه برای پیشرفت اسلام تلاش می کرد و سخنرانی کم نظیر برای نفوذ در دلها بود.


رئیس مرکز احیاء آثار اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم عنوان کرد: این عالم برجسته از قدرتها ترسی نداشت و در موقعیت های حساس سخنران آتشین می کرد و خود را مسئول دین می دانست و از این طریق از دین دفاع می کرد و  برای دفاع از دین، بارها به خارج کشور و عراق سفرکرد و همین مسئله  باعث ارتباط گسترده ایشان با جوانان و دانشجویان و مراکز علمی شد.

وی عنوان کرد: او از نویسندگانی بود که برای دفاع از دین آثار مختلفی از فقه، اصول و ادبیات به یادگار گذاشته است.

رئیس مرکز احیاء آثار اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه با اشاره به فعالیت مرکز احیاء آثار اسلامی در مورد جمع آوری آثار علامه عنوان کرد: در سال 84 مرکز آثار دفتر با همکاری خاندان ایشان، اقدام به جمع آوری آثار علمی کرده و  این مرکز درسال 87 موفق شد کتاب  تصحیح  و تحقیق علامه را جمع آوری و چاپ کند.

وی افزود: علامه در سال 1327 شروع به نگارش «شقی الشومی» در عراق کرد . درسال 28 هجری کتاب الدین و الاسلام را در دو جلد در شهرهای عراق و دمشق نوشت.

رئیس مرکز احیاء آثار اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه عنوان کرد: این کتاب مجموعه ای از نقدها و نظرات و مقالات بر تفکرات اندیشمندان عصر خود مانندجرجی زیدان است. فردوس اعلی کتاب دیگر ایشان است که درسن 70 سالگی آن را آغاز کرده است. این کتاب درمورد پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین اسد علیزاده عنوان کرد: کتاب دیگر جنته الماوی حاوی سخنرانی و مقالات درمورد 14 معصوم است که توسط قاضی طباطبایی جمع آوری و دریک جلد چاپ شد.

منبع:خبرگزاری حوزه

11:591396/10/28
تعداد بازدید: 466
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دبيرخانه كنفرانس‌هاي بين‌المللي
مجری سایت : شرکت سیگما