پنجشنبه 9 فروردين 1403   20:30:50

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در گفت و گویی تبیین شد:

عملکرد یک ساله مرکز هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه/ از تولید فیلم و برنامه های تلویزیونی تا آموزش های هنری و ادبی

  • خلاصه :رئیس مرکز هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به چشم انداز این مرکز، عملکرد و دستاوردهای آن در سال گذشته را تبیین کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمدعلی روزبهانی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره رویدادهای سال گذشته مرکز تحت مدیریت خود، گفت: شکل گیری چارت سازمانی جدید یکی از مهم ترین رخدادهای سال گذشته محسوب می شود.

وی با اشاره به محدودیت ها، چالش ها و بحران هایی که ویروس منحوس کرونا پیش روی ادارات سراسر کشور  ایجاد کرده بیان داشت: این موضوع در فعالیت های ما هم بی تأثیر نبود و فرصت فعالیت هایی که جنبه عمومی و گروهی داشت را از ما گرفت.

رئیس مرکز هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح فعالیت های این مرکز در ماه محرم سال گذشته پرداخت و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا درصدد تولید محصولاتی برای پخش در صدا و سیما و انتشار در فضای مجازی برآمدیم که در نتیجه سه مستند بلند با کیفیت الف در رابطه با سنت های عاشورایی در سه استان کشور ساخته و از رسانه ملی پخش شد.

وی اظهار داشت: تولید برنامه های ۱۰ قسمتی «موکب کلمات» با همکاری قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، «من امام حسین را دوست دارم» و ۱۰ برنامه در مورد سیره حضرت زهرا(س) از اقداماتی است که ما در مرکز هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی انجام داده ایم و در رسانه ملی نیز پخش شده است.

روزبهانی ادامه داد: گروه های تبلیغی، هنری و رسانه ای مورد حمایت مرکز نیز توانستند در سال گذشته ۵۰ برنامه مختلف را در قالب های مختلفی نظیر فیلم، فیلم مستند، پوستر، اینفوگرافی، نقاشی شنی و سایر قالب ها تولید کنند.

رئیس مرکز هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مشارکت فعال دوهفته ای مرکز در نمایشگاه فعالیت های ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی و ارائه دستاوردهای مرکز هنر و رسانه این دفتر در آن نمایشگاه نیز از جمله اقدامات ما در سال گذشته بود که نگاه مثبت مسؤولان ملی و استانی و بازدیدکنندگان را در پی داشت.

وی با اشاره به برگزاری شب های شعر حوزه توسط مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: علاوه بر این جلسات که با حضور اساتیدی نظیر آقای شرافت برگزار شد، برنامه های آموزشی را در رشته های خوشنویسی، گرافیک، نویسندگی، فیلمنامه نویسی و دیگر رشته ها را اجرایی کردیم.

روزبهانی خاطرنشان کرد: ما نخستین نهاد حوزوی هستیم که با یک تیم حرفه ای از مستندسازان، منتقدین و فیلنامه نویسان حوزوی به استقبال جشنواره فیلم فجر رفتیم و فضایی را فراهم کردیم تا کارشناسان طلبه فیلم های جشنواره را ببینند و به نقد آن بپردازند؛ حاصل این موضوع سه قسمت برنامه نقد تخصصی فیلم ها بود که از سیمای قم پخش شد.

وی بیان داشت: در نگارستان اشراق علی رغم اینکه تجمع ممنوع بود کار را تعطیل نکردیم و در زمان هایی که امکان داشت و وضعیت زرد بود با همکاری کانون هنرهای شیعی نمایشگاه های مختلفی را برگزار کردیم.

رئیس مرکز هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در سال گذشته برای اولین بار به موضوع شهرداری و معماری اسلامی به عنوان یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب، ورود کردیم و سه نشست نیز با موضوع شهر اربعینی با اساتید معماری کشور و اساتید دانشگاه و سه نشست با موضوع معماری انقلاب اسلامی در این راستا برگزار کردیم.

وی اظهار داشت: با همه بحران های بودجه و گرانی کاغذ ارتقاء کیفیت گرافیکی مجله های پیام زن، پوپک، سلام بچه ها و سنجاقک را ایجاد کرده و با وجود همه محدودیت ها به انتشار این مجلات ادامه دادیم.

روزبهانی با اشاره به امضاء تفاهم نامه های مختلف با صدا و سیما بیان داشت: آثار این توافقنامه ها در سال جدید مشخص می شود و از سوی دیگر استودیو معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه و سالن نمایش آن را با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی افتتاح کردیم.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار وارد عرصه روزنامه نگاری علوم انسانی شدیم و ذیل این برنامه سلسله جلساتی تحت عنوان مدرسه غرب شناسی در فضای مجازی شکل دادیم که در هر جلسه یکی از اساتید ایده خود را در رابطه با غرب بیان می کند و حاضرین به پرسش و پاسخ در موضوع مورد بحث می پردازند.

رئیس مرکز هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گریزی هم به برنامه های پیش رو در این مرکز داشت و افزود: در سال جدید با ارتقاء ساختاری مواجه هستیم؛ بنابراین به بازسازی و بازآرایی در شرح وظایف نیاز داشتیم که بحمدالله این کار صورت گرفته است و باید دانست به جای اینکه دایره مأموریت ها و خدمت رسانی را محدود به وسع بودجه ای و توانمندی های فیزیکی بدانیم، باید آن را بر توانمندی نیروهای انسانی و ایده ها و بودجه های خارج از سازمان بنا کنیم.

وی ادامه داد: با این چشم انداز هریک از ۸ اداره ما چند کلان پروژه را پیگیری خواهند کرد که ازجمله آن جشنواره شعر اشراق است که ارتقاء آن در دستور کار قرار گرفته و ارتقاء فعالیت نشریات کودک و نوجوان نیز در همین راستا برنامه ریزی شده است.

روزبهانی خاطرنشان کرد: گسترش همکاری با صدا و سیما، آموزش انجمن های هنری ذیل دفتر تبلیغات اسلامی، ارتباط با قطب های فکری و فرهنگی و میزهای تخصصی دفتر از مأموریت های ویژه مرکز هنر و رسانه در سال ۱۴۰۰ است و بنا داریم تا فعالیت های مرکز را در سال جدید به شکل شایسته ای اطلاع رسانی و بازتاب دهیم
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما