نوروزی
تحلیلی نو بر شاخصه مقبولیت و کارآمدی در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نشست مجازی سه گانه نامزد ناصالح؛ اصلح؛ و مصلح مشهور؟ توسط مرکز تخصصی آخوند خراسانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، نشست مجازی سه گانه نامزد ناصالح؛ اصلح؛ و مصلح مشهور؟ (تحلیلی نو بر شاخصه مقبولیت و کارآمدی در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰) توسط حجت الاسلام سعید نوروزی، رئیس گروه تبلیغی پیام انقلاب اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی، استاد حوزه و پنلهای تخصصی دانشگاه و دبیر کارگروه فرهنگی سیاسی و سرمربی روشنگری بسیج محلات مشهد، به همت واحد فرهنگی مرکز آخوند خراسانی به صورت وبینار برگزار شد.

حجت الاسلام نوروزی با ارائه طرح «انتخاب آگاهانه» به مسئله ضرورت حضور در انتخابات پرداخت

وی در تبیین سرفصل‌های این مبحث گفت:شرکت در انتخابات یک واجب عقلی (برون دینی) شامل: الف) یکی از ضرورتهای زندگی بشری تشکیل حکومت است؛ ب) در این حکومت لاجرم باید افرادی باشند که در راس حکومت قرار بگیرند؛ ج) این افراد بدون مقبولیت عمومی کاری از پیش نمی برند. برای تحقق این مهم،انتخاب آنان باید توسط مردم صورت بگیرد. بنابراین لازم است هرچه پرشور تر در انتخابات شرکت کنیم.

نوروزی در ادامه افزود: شرکت در انتخابات یک واجب عقلی (درون دینی) شامل: الف) تشکیل حکومت اسلامی یکی از امور ضروری دین است و بر مسلمین واجب است که مسولیت ها را در این حکومت به افراد صالح بسپارند. و ب) این مهم بدون خواست و همراهی عموم مسلمین تحقق پیدا نخواهد کرد. بنابراین شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و دینی است.

وی وجوب اعانه بر برّ و تقوا، وجوب اهتمام به امور مسلمین، وجوب امر به معروف و نهی از منکر، رد سلطه کفار، انتخابات عرصه نبرد با استکبار، حمایت از مستضعفین عالم (محور مقاومت)، همه ما در قبال همه مسائل اجتماعی مسوول هستیم، حفظ نظام از اوجب واجبات است و پاسداشت خون شهیدان را نیز از سرفصل های این مبحث عنوان کرد

حجت الاسلام نوروزی در ادامه برای شاخصه‌های نامزد اصلح افزود: توصیه امیرالمومنین به مالک اشتر نسبت به انتخاب کارگزاران دولتی بسایر اهگشا است: حضرت فرمود: تَوَخَ‏ مِنْهُمْ‏ ۱- أَهْلَ التَّجْرِبَهِ وَ ۲- الْحَیَاءِ ۳- مِنْ أَهْلِ الْبُیُوتَاتِ الصَّالِحَهِ ۴- وَ الْقِدَمِ فِی الْإِسْلَامِ ۵- فَإِنَّهُمْ أَکْرَمُ أَخْلَاقاً وَ ۶- أَصَحُّ أَعْرَاضاً وَ ۷- أَقَلُّ فِی الْمَطَامِعِ إِشْرَافاً ۸- وَ أَبْلَغُ فِی عَوَاقِبِ الْأُمُورِ نَظَراً.

او در ادامه به شاخصه‌های تشخیص اصلح به گفتارهایی از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که گفت: اما اوّلین مشکلی که به وجود می‌آید این است که خود آن مدیر، میبیند کارش پیش نمیرود. برای خاطر این‌که، به انسانهایی تکیه کرده که اهل نیستند. در محیط وزرارتخانه، باید کسانی را آورد که به این راه و هدف از بُنِ دندان معتقد باشند. این، شرط اوّل است. برای خاطر این‌که، اگر از بُنِ دندان معتقد نباشد، اگر توانایی و کاردانی هم داشته باشد، آن توانایی و کاردانی، در خدمت راهی که شما دارید برایش تلاش میکنید، به کار نخواهد افتاد. این امری طبیعی است. باید معتقد باشد. بحمداللَّه، امروز بعد از چهارده، پانزده سال که از انقلاب میگذرد، دیگر آن دعوای تعهّد و تخصّصی که اوّل انقلاب بود، وجود ندارد. معنی ندارد که ما بگوییم تعهّد یا تخصّص؟ هم تعهّد، هم تخصّص؛ زیرا، بحمداللَّه، مدیران خوبی تربیت شده‌اند و شخصیتهای برجسته‌ای هستند.

وی نیز اذعان داشت: رهبر انقلاب در این خصوص میفرمایند که اگر متعهد و غیرمتعهد مساوی بودند، ما متعهد را می‌آوریم؛ نه، حتّی اگر نامساوی هم باشند، غیرمتعهد را نمی‌آوریم.

انتخاب صالح  (در درجه اوّل) یعنی انتخابِ نماینده متدیّن. برای نماینده، آگاهی سیاسی لازم است؛ جرأت و جسارت در برخورد با مسائل لازم است؛ آگاهی از مسائل کشور لازم است؛ آگاهی از مسائل جهان لازم است. همه اینها لازم است. لکن رکن اصلی، تدیّن است؛ یعنی اعتقاد به اسلام و به اصول و پایه‌های دینی و عامل‌بودنِ به اینها. این، اساس قضیه است. نماینده‌ای که متدیّن باشد، شما خاطرتان جمع است که خیانت نخواهد کرد؛ کار خلاف نخواهد کرد؛ حتی کوتاهی و سستی نخواهد کرد. نماینده متدیّن، هر یک ساعتی را که بخواهد غیبت کند و در مجلس نباشد، احساس میکند این خلاف شرع است و چون متدیّن است، این خلاف شرع را انجام نمی‌دهد. نماینده متدیّن، ازتریبون مجلس برای گفتن سخن ناحق، استفاده نمی‌کند. نماینده متدیّن، مصالح انقلاب و کشور را بر مسائل شخصی یا گروهی، مقدّم می‌داند. تدیّن، این خصوصیات و این خواص مهم‌را دارد. اگر این شرط را بتوانید تأمین کنید و نماینده متدیّن را ان‌شاءالله پیدا و انتخاب کنید، آن جهات بعدی قابل تأمین‌تر است.

 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما