وبینار
لزوم برگزاری نشست های صمیمانه با مراکز و بخش های مختلف دفتر و دریافت نظرات مستقیم همکاران در برنامه ریزهای پیش رو امری اجتناب ناپذیر است نشست هم اندیشی صمیمانه و استماع نظرات و پیشنهادات کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی با ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تمدید حکم ایشان از سوی مقام معظم رهبری این اعتماد را نتیجه ی اقدامات و فعالیت های تمامی مجموعه ی دفتر دانست و لزوم برگزاری نشست های صمیمانه با مراکز و بخش های مختلف دفتر و دریافت نظرات مستقیم همکاران را در برنامه ریزهای پیش رو ضروری دانست.

در این نشست صمیمانه که به صورت مجازی برگزار گردید در ابتدا نماینده اداره کل فرهنگی تبلیغی به بخشی از ضروریات و نیازهای آن اداره کل اشاره کرد و گفت:

توجه ویژه به مبلغان از جهت خدمات و ارائه تسهیلات و تشکیل سامانه یا واحدی مستقل به منظور تشخیص مدارج علمی پیشکسوتان عرصه ی تبلیغ را ضروری دانست و افزود در بین فضلای حوزه، اساتیدی بدون داشتن مدرکی خاص، در رشته های مختلف تبلیغی از تخصص و تجربه خوبی برخوردار هستند و آثار ارزشمندی از خود بجای می گذارند ولی مع الاسف بخاطر ضعف مدرک، از امتیازات و ارزشیابی های معمول در سیستم ارزشیابی محروم شده اند لذا تشکیل چنین واحدی به منظور معادل سازی توانمندی های علمی آنان با مدارک مورد نیاز ضروری می باشد.

وی در ادامه توجه ویژه به مددکارهای فرهنگی در عرصه های مختلف را ضروری دانست و اختصاص کدفعالیت ویژه برای این مهم را از مطالبات اداره کل فرهنگی تبلیغی دانست.

اصلاح و تکمیل ساختار اداره کل فرهنگی تبلیغی و درخواست ترمیم سازمان نفرات و تکمیل پست های خالی اداره کل فرهنگی با جذب نیروهای جوان و توانمند درقبال بازنشستگی تعدادی از کارکنان فعلی؛ یکی دیگر از درخواست هایی بود که نماینده اداره کل فرهنگی تبلیغی در این نشست صمیمانه از ریاست محترم دفتر بیان داشتند.

در ادامه این نشست مجازی نماینده اداره کل منابع انسانی دفتر خراسان نیز با اشاره به برخی مشکلات در حوزه ارزشیابی نیروها گفت:استقرار نظام ارزیابی عملکرد در حوزه ستاد و بخصوص منابع انسانی هنوز به رشد و بلوغ کافی نرسیده و بجای اینکه  بر اساس شاخص های عینی مرتبط با فعالیت ها استقرار پیدا کند براساس دیدگاه و نظرات مسئولین ارزیابی در مرکز و شعبه استقرار پیدا کرده و حتی فرصت اصلاح عملکرد و ارائه بازخورد داده نمیشود که باید برای این موضوع تدبیری صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه دسترسی به سامانه های کاری یک فعالیت مرسوم برای ادارات هست متاسفانه طی این مدتی که دفتر درگیر کرونا بوده است، پرسنل در ایام دورکاری در خارج از دفتر دسترسی به  کارتابل نداشته اند. علاوه براین ما انتظار می رفت، سامانه ارتباطی بین مدیران و کارکنان و پرسنل و مخاطبان دفتر بوجود می آمد و اگر قرار است اضافه کاری داده شود به فعالیت های برنامه محور و خروجی محور که خارج از اداره قابل انجام هستند تعلق گیرد.

در ادامه این نشست نماینده پژوهشکده اسلام تمدنی و اداره ی کل پژوهش گفت: درخواست رسمیت بخشی پژوهشکده و اضافه شدن اعضای هیئت علمی دفتر از مطالبات جدی این اداره کل و پژوهشکده ی اسلام تمدنی است که انتظار می رود از طرف مرکز مورد عنایت ویژه قرارگیرد.

وی در ادامه افزود: تفاوت حقوق اعضای هیئت علمی با سایر مجموعه ها  و کمبود بودجه ی بخش پژوهش دفتر و توجه قطب های علمی دفتر به فضای مجازی در کنار برنامه های کلان دفتر باید مود توجه ویژه تری قرار گیرد.

نماینده اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان درخواست اصلاح ساختار فعلی در اداره کل آموزش را ضروری دانست و گفت:

شاکله ساختار موجود به طور عمده مبتنی بر یک ساختار ماتریسی و خزانه¬ای تدوین شده است و بر اساس آن کارشناسان گروه¬های آموزشی زیرمجموعه اداره امور آموزشی تعریف شده¬اند. یکی از ایرادات اصلی ساختارهای ماتریسی نقض اصل وحدت فرماندهی در مدیریت است که این امر در رابطه با اداره کل آموزش کاملا مشهود است؛ کارشناسان گروه¬های آموزشی به جای اینکه در حیطه مدیریت مدیران گروه باشند زیرمجموعه اداره امور آموزشی قرار گرفته اند که نتیجه آن پایین آمدن نمرات نهایی ارزشیابی آنها خواهد بود. بنابراین، ضروری نسبت به بازبینی ساختار اداره کل آموزش اقدامی عاجل و کارشناسی شده صورت گیرد.

وی در ادامه تعامل سازنده و پویا بین مراکز آموزشی مختلف در دفتر تبلیغات اسلامی در شعب مختلف یکی از ضروریات در امر برنامه ریزی کلان دانست و گفت:

ایجاد تمایز در ماهیت و کیفیت آموزش¬ها با طراحی و تأسیس رشته¬های جدید و جذب هیئت علمی توانمند و افرایش سقف تسهیلات پرداختی به دانش¬پژوهان نخبه جهت رفع دغدغه های معیشتی با هدف تمرکز بیشتر بر انجام فعالیت های آموزشی را از حیث تحلیل هزینه-فایده اثربخشی آموزشی دفتر ضروری دانست.

در پایان این نشست نماینده حوزه ریاست دفتر خراسان خواستار رصد و شناسایی روش ها و خلاقیت هایی که در سالهای قبل توسط مدیران صورت گرفته است شد و گفت : در مسیر تقویت مدیریت دانش باید از این تجربیات استفاده شود به عنوان مثال در اداره ی کل فرهنگی تبلیغ،یا آموزش و پژوهش نیروهای خلاق و توانمندی در حال خدمت هستند که باید از ظرفیت های این نیروهای توانمند و خلاق بیشتر بهره گیری شود و نیروهایی که تعامل خوبی باسایر مجموعه ها دارند مورد تقدیر قرار گیرند.

 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما