isca
1393/11/18 شنبه ارسال «نقش و کارکرد قاعده لطف در مباحث کلامی مهدویت» به شورای پژوهشی پژوهشگاه ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): سید حامد شاهرخی کارشناس پژوهشی گروه مبانی مهدویت از آخرین وضعیت پروژه «نقش و کارکرد قاعده لطف در مباحث کلامی مهدویت»خبر داد.

به گزارش ایسکا سید حامد شاهرخی با اعلام خبر اجرای پروژه «نقش و کارکرد  قاعده لطف در مباحث کلامی مهدویت» در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی افزود: از آنجا که مهدویت یکی از اساسی‌ترین و مهمترین اعتقادات اسلامی است تبیین؛ اثبات و دفاع از آن نیز یک امر لازم و ضروری است. برای تبیین و دفاع از یک عقیده شناخت و تبیین مبانی آن ضروری است.

 وی ادامه داد: قاعده لطف که یکی از مبانی مهم عقلی مباحث کلامی مهدویت است بررسی نقش و جایگاه آن در مباحث مهدوی و پاسخ شبهات مطرح شده درباره آن نیز ضروری است. به ویژه آنکه یکی از شبهات اصلی مهدویت شبهاتی پیرامون قاعده لطف است.

کارشناس پژوهشی گروه مبانی مهدویت افزود: لذا در گروه مبانی مهدویت با توجه به ضرورت این مسأله و در راستای کشف نقش و کارکرد قاعده لطف در مباحث کلامی مهدویت و پاسخگویی به شبهات مربوط به قاعده لطف در زمینه مباحث کلامی مهدویت موضوع فوق را بررسی و پس از تصویب توسط محقق ارجمند حجه الإسلام سید مهدی موسوی جوردی و تحت نظارت حجه­الإسلام عزالدین رضا نژاد انجام و پژوهش آن به اتمام رسید.

سید حامد شاهرخی اضافه کرد: این پروژه پس از تأیید ناظر محترم و شورای علمی گروه و متعاقباً شورای پژوهشی پژوهشکده تأیید و به معاونت پژوهشی پژوهشگاه جهت بررسی و نشر ارسال گردید.


انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
نسخه قابل چاپ

مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 4486
   
   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما