yousefi.mogaddam
1391/5/23 دوشنبه موسيقي و غنا از نگاه قرآن و روايات تفسيري بررسي شد در نشستي تخصصي موسيقي و غنا از نگاه قرآن و روايات تفسيري به همت دفتر تبليغات اسلامي در بخش حوزوي نمايشگاه قرآن بررسي شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي (ايسكا) به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل دفتر تبليغات اسلامي، در اين نشست كه در سالن نشست هاي بخش حوزوي بيستمين نمايشگاه قرآن كريم در مكان مصلي تهران برگزارشد، رييس مركز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبليغات اسلامي گفت: موسيقي و غنا از موضوعات بسيار مهم است كه در مباحث اسلامي و فقه مورد توجه قرار گرفته به خصوص بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اين مسئله از اولويت خاصي برخوردار شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين يوسفي‌مقدم، با اشاره به اين كه به صرف پخش موسيقي در تلوزيون و راديو مجوز گوش دادن به آن وجود ندارد و احتمال پخش موسيقي حرام نيز وجود دارد، اظهار داشت: اگر موسيقي و غنا نوع انسان را از حالت طبيعي خارج و موجب رفتار غير الهي شود حرام است، بنابراين ملاك اصلي كيفيت صدا است.

 

وي با بيان اين كه قبل از انقلاب وظيفه مردم با ابزار موسيقي روشن بود، به مفهوم‌شناسي موسيقي و غنا و تفاوت بين اين دو اشاره كرد و اظهار داشت: موسيقي در لغت به معناي نغمه لذت‌بخش و در اصطلاح يك‏سري اعداد و ارقام است كه اگر صدايي طبق اين اعداد باشد به آن موسقي گويند، غنا با موسيقي متفاوت است و در حكم فقهي مطلق غنا حرام ولي به صورت مطلق موسيقي حرام نيست.

 

رييس مركز فرهنگ و معارف قرآن با بيان اين كه از آيات زيادي براي اثبات حرمت غنا استفاده شده است گفت: بايد اين فرهنگ را در خود به وجود آوريم اگر در جايي صدايي شنيديم و حالت طرب نداشت بدانيم كه به آن غنا اطلاق نمي‌شود.

 

 

انتهاي پيام/105

 

منبع: روابط عمومي و امور بين‌الملل دفتر تبليغات اسلامي
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 5522
   
   
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما