جمعه 10 فروردين 1403   08:52:35

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان؛

نشست برخط «شیوه های ترویج حضور حداکثری در انتخابات» برگزار شد

  • خلاصه :نشست برخط «شیوه های ترویج حضور حداکثری در انتخابات» به همت دو مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و مجتهده امین(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار در نشست برخط «شیوه های ترویج حضور حداکثری در انتخابات» با بیان اینکه لیبرال دموکراسی شیوه حکمرانی آمریکا است، اظهار داشت: مهمترین رقیب آمریکا نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: در مقایسه انتخابات‌های آمریکا و ایران میانگین حضور مردم در ایران حدود 53 درصد و آمریکا در حدود 30 درصد است، آمریکا احساس می‌کند در یک رقابت دموکراسی آن هم دموکراسی که آمریکا از آن به عنوان برند تمدنی خود یاد می‌کند، در مقابل مهمترین رقیب جهانی خود شکست خورده است و این موضوع در محافل آکادمیک و علمی دنیا بارها و بارها به بحث گذاشته شده است.

* میزان مشارکت در انتخابات یکی از شاخصه‌های شکست آمریکا در مقابل ایران است

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه، مقایسه مشارکت ایران و آمریکا را به عنوان یکی از شاخصه‌های شکست آمریکا در مقابل ایران عنوان کرد و خاطرنشان کرد: آمریکا برای اینکه بر این موضوع سرپوش بگذارد می‌گوید جوهر دموکراسی رقابت صحیح نامزدها در عین پایین بودن مشارکت است، آنها تلاش می‌کنند القا کنند که هرچند در ایران مشارکت بالا است اما نظارت استصوابی باعث شده که رقابت واقعی نباشد و به همین علت حتی با بالا بودن مشارکت نمره دموکراسی در ایران پایین است.

وی با بیان اینکه مشارکت انتخابات در کشور ما از کشورهای مدعی دموکراسی بیشتر است، تصریح کرد: انتخابات ما برخلاف انتخابات برخی کشورها فرمایشی نیست بلکه شاهد هستیم در رقابتی واقعی جریان های مختلف و متعدد در انتخابات به پیروزی رسیده‌اند و احزاب مختلفی در کشور ما رأی آورده‌اندف در انتخابات فرمایشی مانند حزب بعث عراق همیشه یک جریان خاص پیروز انتخابات است و همیشه انتخابات یک سویه است.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار اظهار داشت: از عوامل مؤثر در انتخابات در کشور ما میزان شناخت مردم از انتخابات، زمینه های انتخابات، مسائل انتخابات و نتایج انتخابات دارند، هر میزان این شناخت بیشتر بشود کم و کیف حضور مردم هم بیشتر خواهد شد، جریان انقلابی که شناخت سطح بالا و ادراکی از انقلاب اسلامی دارند همیشه در انتخابات‌ها حضور پرشور داشته‌اند و باید کاری کنیم این شناخت از طبقه حزب اللهی تعمیم پیدا کند به اقشار مختلف جامعه و مردم بیشتری بفهمند انتخابات چیست و زمینه‌های هستی و قوام انتخابات چه مسائلی است.

وی با اشاره به اینکه نباید بیگانگان مورد اعتماد ما واقع بشوند و امام خمینی بر این موضوع تأکید دارند، تصریح کرد: این موضوع دارای یک پیشینه تاریخی است، ما سه ربع قرن در پیش از انقلاب اسلامی این موضوع را به خوبی تجربه کرده‌ایم، در نظام سیاسی مشروطه ما به بیگانگان اعتماد کردیم، یعنی در نهضت مشروطه حتی تجار و مردم ما از ترس حاکم به سفارت‌های بیگانه پناهنده شدند و بعد مهمترین مطالبه آنها که عدالت بود توسط انگلیسی‌ها تبدیل شد به مشروطه و در نهایت مشروطه با توطئه بیگانگان منجر به حذف بهترین علما و نیروهای کشور شد.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه تصریح کرد: در غیبت این بزرگان یک نظام سیاسی آمد که عنوان آن شد نظام سیاسی پهلوی، که نظامی دست نشانده غرب، بیگانه با سنن، تاریخ و خائن به ملت و کشور ما بود و لازم نیست شرح بدهیم که پهلوی چه بلایی بر سر کشور و ملت ما درآوردند.

* اعتماد به بیگانگان تجربه شکست خورده‌ای است

وی افزود: در تجربه انقلاب اسلامی امام خمینی با عبرت گرفتن از سرنوشت شوم مشروطه که علمای تراز اول بلاد اسلامی و کشور ما را از میان برد و مشکلات بسیاری به دنبال داشت، امام خمینی فرمودند نباید به بیگانگان دل ببندیم و بر مبنای توانمندی‌های داخلی و اتکا به درون کشور انقلاب اسلامی را شکل داد و بیگانگان را از کشور خارج کرد و خروجی آن شده است جمهوری اسلامی که از کشورهای هم تراز ما در منطقه بسیار جلوتر است.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای تکیه به توان داخلی، اظهار داشت: اعتماد کردن به توان داخلی وجه ایجابی عدم اعتماد به بیگانگان است، دفاع مقدس نشان دهنده حاصل اعتماد و تکیه به ظرفیت های داخلی و دستاوردهای آن است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های گسترده یکی دیگر از عوامل اهمیت داشتن عدم اعتماد به بیگانگان و اتکا به توان داخلی است، گفت: کشورما علیرغم تحریم‌ها در عرصه‌های مختلف نظیر فعالیت‌های علمی و پزشکی و نظامی رشد کرده است و مردم ما نیز همواره همراه و همسو در خصوص تحمل فشارهای ناشی از تحریم‌ها هستند، مسائلی نظیر بی عدالتی، تبعیض، رانت و فساد از جمله مشکلاتی هستند که باعث دلسردی مردم در خصوص شرایط کشور خواهد شد.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه، مبارزه آیت الله رئیسی در دستگاه قضایی با مفاسد و عدالتخواهی وی را از عوامل امیدآفرین برای مردم عنوان و تصریح کرد: مسؤولان باید اهل تبعیض و فساد نباشند، مردمی هم که خواستار مبارزه با مفاسد و تبعیض هستند باید خودشون عاری از تبعیض و فساد باشند، کسی که در محیط کوچک خود مبتلا به فساد باشد قطعا اگر مسؤول شود فساد و تبعیض بزرگتری را رقم خواهد زد.

* مسؤولان مردم را محرم بدانند

وی افزود: یکی از مطالبه‌های مردم این است که جزا باید متناسب با جرم باشد، مطالبه مهم دیگر مردم این است که محرم مسؤولان و کشور باشند، حضور مردم در عرصه‌های مختلف و اطلاع داشتن از مسائل مختلف یک مطالبه جدی مردم است، شاهد هستیم در برجام مجلس ما و مردم ما محرم نبودند اما سایتهای اسرائیلی محرم بودند و از جزئیات خبر داشتند، در ماجرای سند 2030 دولت برای این سند تعهد داده بود و اجرا کرده بود و این درحالی بود که رهبری و مجلس و مردم بی خبر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار اظهار داشت: مردم باید در عرصه‌های مختلف همراه و همسو و آگاه از مسائل کشور باشند، وقتی مردم شریک شوند حتی اگر مشکلی رخ بدهد و خطایی باشد مردم نیز همراهی خواهند کرد، عمل کردن مسؤولان به وعده‌هایی که در ایام انتخابات می‌دهند یکی از دیگر مطالبات مهم مردم است، مسؤولان باید صادقانه به مردم وعده بدهند و اگر واقعا نتوانستند به وعده هایشان عمل کنند باید از مردم عذرخواهی کرده و درصدد جبران خطا بربیایند و اخلاق سیاسی از مطالبات مهم مردم است.

وی، تحفظ بر روحیه انقلابی را از دیگر مسائل مهم در بستر انقلاب اسلامی برای افزایش مشارکت مردم دانست و گفت: مشکلات باعث کاهش اعتبار نظام و انقلاب اسلامی خواهد شد و باید بتوانیم با برنامه ریزی های گسترده و سیاست های دقیق و صحیح از حجم مشکلات کشور بکاهیم.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه گفتمان مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران را گفتمانی مردمی و سرزنده برشمرد و تصریح کرد: برخلاف گفتمان سلفی‌گری که گفتمانی حکومتی و وابسته به پول‌های عربستان استف گفتمان مقاومت یک گفتمان برخاسته از فطرت مردم و گفتمانی مردمی و پویا است، به هر میزان در منطقه نتایج مثبت و ملموسی برای این گفتمان ایجاد کنیم قطعا بر کم و کیف مشارکت مردم ما اثرگذار خواهد بود.

* انتخاب صحیح کشور را به یک قدرت جهانی تبدیل می‌کند

وی با اشاره به مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس برای اثبات اقتدار و استقلال کشور، افزود: گذار ما از سطح قدرت ملی به قدرت منطقه‌ای موجب شد تا وارد مبارزه با داعش شده و به همت مردم و رزمندگان مدافع حرم بتوانیم حجاب‌های میان ما و ملت‌های منطقه را برداشته و تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای بشویم و نشانه مؤید آن این است که جریان استکبار جهانی نمی‌تواند توطئه‌ها و نقشه‌های خود را در منطقه پیاده کند بدون اینکه ایران را همراه کند و هرنقشه‌ای بکشند به دلیل مخالفت ایران شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام و المسلمین رهدار، انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 را بسترساز تبدیل ایران از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت بین المللی ذکر کرد و اظهار داشت: با یک انتخاب صحیح و دقیق دور نیست که کشور ما از یک قدرت منطقه‌ای تبدیل به قدرتی جهانی بشود، این موضوع نیازمند مشارکت مردم و انتخاب صحیح است.

وی، افزایش نامزدهای ریاست جمهوری را از عوامل افزایش مشارکت برشمرد و خاطرنشان کرد: هرنامزدی پایگاه اجتماعی خود را دارد و باعث افزایش مشارکت خواهد شد، البته این یک تاکتیک خواهد بود اما ایجاد نشاط و امیدواری و تحقق وعده‌ها و همینطور توجه به دغدغه‌ها و مطالبات مردمی یک راهبرد برای افزایش ماندگار مشارکت مردم در انتخابات است.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما