به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(
تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس اداره اعزام و توانمندسازی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران بیان کرد: روایات بسیار زیادی در باب اهمیت و جایگاه تبلیغ دین وارد شده است که با مطالعه و بررسی پیرامون این روایات، رسالت امر مقدس تبلیغ برای مبلغان بیش از پیش روشن میشود. در این میان تبلیغ در ایام ماه محرم و صفر جایگاه و ارزش بالاتری پیدا می کند؛ چرا که مبلغان در این ایام با تأسی از مکتب اهل بیت علیهم السلام حماسه قیام عاشورا و اهداف قیام امام حسین علیه السلام را تبیین و امر به معروف و نهی از منکر را در بین امت ها زنده نگه می دارند. لذا با توجه به اهمیت تبلیغ در ماه محرم و ضرورت توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین گردهمایی مبلغین استان تهران با موضوع جهاد تبیین با نگاهی به الگوی قیام عاشورا در تاریخ چهارم مرداد سال جاری به مناسبت اعزام ماه محرم برگزار گردید.
وی گفت: این همایش با مشارکت نهادهای حوزوی دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه در تالار سوره حوزه هنری و با سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی برای مبلغان خانم و آقای سطح استان تهران برگزار گردید .
رحیم پور ازغدی در این همایش بیان کرد: تشیع راه تکامل است و تبلیغ در محرم باید در راستای این هدف باشد.
وی افزود: شرایط مجاهدی که جهاد تبیین می کند باید این باشد که از توهین و تحقیر و حرف شنیدن نهراسد؛ یعنی عالم دین، مبلغ و طلبه ای که افتخارش این است که در عصر غیبت امام معصوم که انبیاء حضور فیزیکی در بین بشریت ندارند جهاد و قیام کرده که بخش کوچکی از این رسالت را به دوش بکشد و زندگی خود را وقف آگاهی بخشی و رشد بشر کند تا وقتی از او سوال می کنند که عمرت را، استعدادت را، جوانی ات را و توانت را صرف چه چیزی کرده ای، سرش را بالا گرفته و بگوید صرف فلسفه خلقت، فلسفه بعثت، فلسفه امامت و این افتخار بزرگی است.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تعریف پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از مجاهدی که می تواند در جهاد تبیین موفق شود، مبلغی است که وقتی مردم او را می بینند یاد خدا و خوبی ها بیفتند و کلام او بر دانش مخاطب بیفزاید.
لازم به ذکر است در پایان این گردهمایی نسخه چاپی ره توشه در سال های اخیر به عنوان یک متنی که نیازهای مبلغین در مناسبت های مختلف تبلیغی را تأمین نموده و برای آنان یک اثر آشنا و پرکاربرد که توسط گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات به عنوان محور تولید محتوای تبلیغی شناخته شده است، بین مخاطبین توزیع گردید.