پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:25:35

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دیدار با هیئت عراقی:

ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات بسیار کم است

  • خلاصه :رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن بیان زمینه های مشترک همکاری با عراق، گفت: ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات بسیار کم است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، نشست علمی «چالش های حضور آمریکا در عراق» با حضور عباس العرداوی «عضو مرکز حمورابی للداراسات و پژوهشگر مسائل عراق» در تالار سردار سلیمانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این نشست که با مشارکت پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی و پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل و دبیری مختار شیخ حسینی برگزار شد، استاد عباس العرداوی و هیئت همراه موضوع «چالش های حضور آمریکا در عراق» را مورد بررسی قرار دادند و سپس جلسه با پرسش و پاسخ اساتید حاضر در جلسه پایان یافت.

پس از این جلسه، هیئت عراقی از بخش های مختلف پژوهشگاه و دستاوردهای آن بازدید کردند و در جلسه صمیمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی «رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» شرکت کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی ضمن خوش آمد گویی به هیئت عراقی به معرفی پژوهشگاه و زمینه های همکاری طرفین پرداخت و در ابتدا با معرفی نرم افزار پژوهان و پایگاه مدیریت علوم اسلامی، به نداشتن مرز در فضای مجازی و امکان فعالیت مؤثر در فضای مجازی از طریق این نرم افزار و پایگاه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات پایین است، به دیگر زمینه هایی مشترک همکاری پرداخت و به فعالیت های در حوزه سیاست، فلسفه، مطالعات قرآنی، مطالعات تمدنی  اشاره کرد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: مرکز حمورابی می تواند در برنامه های مختلف این پژوهشگاه از جمله همایش «حکمت سیاسی متعالیه»، بهره برداری از دایره المعارف و فرهنگ قرآنی، همایش «مقاومت در مکتب شهید سلیمانی» در اواخر امسال، برگزاری نمایشگاه قرآنی با همکاری پژوهشگاه در عراق مشارکت داشته باشد.

همچنین امکان برگزاری کارگاه برای اساتید عراقی در ایران وجود دارد و اساتید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می توانند در برنامه های آن مؤسسه مشارکت داشته باشند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما