جمعه 10 فروردين 1403   02:29:46

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در راستای برگزاری چهارمین نشست راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی؛

برنامه برگزاری کمیته تعاملات دفتر با محیط بیرونی تشریح شد

  • خلاصه :قائم مقام دبیر شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی، برنامه برگزاری کمیته تعاملات دفتر با محیط بیرونی را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، علی اسکندری «قائم مقام دبیر شورای راهبری و مدیر کل مطالعات راهبردی مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی»، در گفت و گو با خبرنگار ما، با اعلام خبر برگزاری نشست کمیته‌ی تعاملات بیرونی دفتر تبلیغات اسلامی، محورهای اساسی هم‌اندیشی در این نشست را تشریح کرد.

وی گفت: این نشست با حضور ریاست و اعضای محترم شورای راهبردی دفتر، رؤسای مراکز صفی، رؤسای میزکارهای تخصصی و مدیران کل ستادی درگیر با مأموریت مسئله‌محوری برگزار می‌گردد.

مدیرکل مطالعات راهبردی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی تصریح کرد: بر اساس مطالعات کارشناسی انجام شده در اداره کل مطالعات راهبردی، به جهت کارآمدتر برگزار شدن این نشست، پیش‌تر، طی نامه‌ای محورهای عمده جهت بحث و تبادل نظر به مدعوین این نشست پیشنهاد گردیده تا فرصت کافی جهت جمع‌بندی مباحث و نظراتشان فراهم گردد.

وی در تبیین محورهای مذکور افزود: یکی از مهم‌ترین محورها، بازآرایی مسائل است که در آن به شناسایی چارچوب پایش چرخه عمر مسائل پرداخته می‌شود، بدین معنا که مشخص شود چه چارچوب و فرآیندی نیاز است که مشخص کند که دفتر مسئله جدید را چگونه باید شناسایی کند و به هر مسئله تا چه زمانی و چه حدی بپردازد و در چه شرایطی آن را خاتمه دهد؟

اسکندری اظهار داشت: محور دیگر راجع به فهم رویکرد یا تصویر مطلوب مسئله‏محوری بوده و در پی پاسخ به این سؤالات است که دفتر چگونه می‌خواهد مسئله محوری را در محیط محقق کند؟ آیا می خواهد رأسا به حل مسائل بپردازد؟ یا می خواهد با همکاری با جامعه نهادی مرتبط این کار را انجام دهد؟ و بنابر هر فرض چه راهبردها و تاکتیک‌هایی مناسب است؟

وی با اشاره به یکی دیگر از محورهای بحث و تبادل نظر در این نشست مبنی بر ابعاد کنشگری دفتر گفت: پس از مشخص شدن تصویر مطلوب مسئله محوری دفتر در محیط لازم است مشخص شود که کنشگری مطلوب دفتر در ابعاد مختلف آموزش، پژوهش، تبلیغ و... چگونه است؟

مدیرکل مطالعات راهبردی مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی تصریح کرد: در ادامه این محور به ضرورت مشخص شدن جایگاه مطلوب دفتر در شبکه نهادی فرهنگی اجتماعی کشور و راهکارهای دستیابی به آن به عنوان محور دیگری از مباحث اشاره و تصریح کرد: می بایست در این نشست راجع به ساختار شبکه‌ای تعاملات دفتر با محیط و راهبردها تعامل با جامعه نهادی مرتبط و راهکارهای تجمیع منافع جامعه نهادی بر تحقق مسئله‌محوری هم‌اندیشی و تبادل نظر گردد. اساساً باید مشخص شود که آیا تعاملات دفتر پس از سیاستگذاری کلان، باید از حیث اجرا نیز بصورت متمرکز پیگیری شود یا از سوی هر یک از مراکز تعامل برقرار شود؟

وی افزود: یکی دیگر از محورهای بحث و تبادل نظر در این کمیته، راهکارهای راهکارهای عملیاتی سازی بسته های حل مسئله در جامعه هدف است که طی آن باید بحث شود که چه موانعی برای عملیاتی سازی بسته های حل مساله که تاکنون تهیه شده است، وجود دارد؟ و چه تاکتیک هایی برای رفع آنها پیشنهاد می گردد؟

اسکندری با اشاره به راجع به تقویت نظام مدیریت دانش محیطی دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: دانش موجود در محیط نهادی مرتبط با مسائل چگونه می بایست شناسایی، جذب، نگهداری و مورد استفاده قرار گیرد؟ و اینکه دانش تولید شده در دفتر چگونه می بایست در محیط منتشر شود؟ در این راستا، راجع به نحوه اطلاع رسانی در جامعه با رویکرد ترویج مسئله محوری نیز بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

وی گفت: آخرین محوری که در این کمیته برای بحث و تبادل نظر پیشنهاد گردیده، نحوه ارزیابی مسئله‏محور و رصد پیامدهای اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در حل مسائل در جامعه هدف است؛ به بیان دیگر، این محور می‌خواهد به این سؤال مهم پاسخ دهد که حرکت مسئله محور دفتر در محیط از چه ابعادی باید مورد نظارت قرار گیرد و چگونه باید ارزیابی شود؟

مدیرکل مطالعات راهبردی مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ابراز امیدواری کرد که خروجی‌های حاصل از برگزاری این نشست بتواند خردمایه‌های اساسی حرکت مسئله‌محوری دفتر در محیط بیرونی را فراهم نماید.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما