دوشنبه 11 مهر 1401   19:18:06

(تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین)

print

دفتر تبلیغات اسلامی، از سال 1388 به منظور تدوین برنامه 5 ساله خود، رویکرد مسأله‌ محوری را اتخاذ کرد و با انجام مطالعات گسترده در حوزه فرهنگ و با عنایت به ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خود، 15 مسأله کلیدی، بعنوان محورِ برنامه‌ها و اقدامات دفتر، انتخاب شد.
انتخاب مسائل 15 گانه، این امکان را برای مجموعه مدیریتی و عملیاتی دفتر فراهم کرد تا توجه خود را به واقعیات و نیازهای اصلی عرصه فرهنگ متمرکز سازد.
طراحی و عملیاتی سازی بسته‌های برنامه‌ای ناظر به حل مساله و به کارگیری ظرفیت‌های درون سازمانی؛ هیات امنای دفتر تبلیغات را بر آن داشت تا در تاریخ 1392/10/25 کلیات طرح تأسیس قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر، را تصویب و ابلاغ کند. که سرآمد آن منجر به تاسیس قطب فکری و فرهنگی به شرح ذیل شد:
 1. قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی؛
 2. قطب تعمیق ایمان دینی و مواجهه با فرق انحرافی؛
 3. قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی؛
 4. قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران.

اهداف تاسیس قطب‌های فکری فرهنگی
 1.ارتقای جایگاه دفتر به مرجعیت نظری و عملی در حوزه‌های ماموریتی تعیین شده؛
 2. تحول برنامه‌ها و فعالیت‌های دفتر از کارکرد محوری به مساله محوری؛
 3.ایجاد هم افزایی میان ظرفیت دفتر و توانمندی‌ها و فرصت‌های بیرونی؛
 4.زمینه‌سازی برای پرورش مدیران و کارشناسان توانمند در مواجهه با مسائل فرهنگی اجتماعی؛
 5.توسعه، تعميق و ايجاد ظرفيت‌هاي علمي در حوزه‌هاي مورد نیاز جامعه دینی؛
 6.گسترش و افزايش تعاملات و ارتباط علمي به‌ويژه ميان نخبگان در حوزه‌هاي مذکور.
 

جهت ارتباط با این قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی بر روی لوگوی ذیل کلیک نمایید.

آرشیو

تقدیر استاندار اصفهان از تلاش برگزار کنندگان نمایشگاه روایت تبلیغ/ باید رویکرد تازه‌ای در حوزه های مربوط به حکمرانی قرآنی آغاز شود

استاندار اصفهان گفت: باید رویکرد تازه‌ای در حوزه های مربوط به حکمرانی قرآنی اسلامی، اقتصادی در دفتر تبلیغات اسلامی آغاز شود که این مهم می‌تواند مسائل بر زمین مانده دیگر را هم به لحاظ محتوایی پوشش دهد.

همکاری بین دستگاه‌ها، هدف نهایی نمایشگاه «روایت تبلیغ»

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم هدف نهایی نمایشگاه دستاوردهای تبلیغی استان اصفهان را تعامل، همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف این استان دانست و گفت: در صورت شکل گرفتن همکاری و هم‌افزایی بین دفتر تبلیغات و دستگاه‌ها می‌توان گفت نمایشگاه به اهداف خود رسیده است.

نمایشگاه «روایت تبلیغ» رویکرد حل مسئله دارد

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نمایشگاه «روایت تبلیغ» از این منظر در نوع خود از اولین نمایشگاه‌ها به حساب می‌آید که رویکرد حاکم بر آن به تبع فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه رویکرد حل مسئله دارد.

قرآن بزرگترین سرمایه معنوی و معرفتی بشر از آغاز نزول تا پایان تاریخ است/ رونمایی از از پوستر و سایت همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی، سخن گفتن از مرجعیت علمی قرآن را ادعایی بزرگ و سهمگین دانست و گفت: اگر همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد، می توانیم شاهد تحولی عظیم هم در حوزه قرآن شناسی و هم در زمینه تمدن سازی باشیم.

وجود متخصصین عرصه IT در دفتر تبلیغات اسلامی/ استفاده از هوش مصنوعی در دستور کار فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی

رییس مدیریت فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش نیروی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات در پیشرفت سازمان گفت: در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، بیشترین افتخاری که در حوزه محصولات فناوری داریم، توسط متخصصین داخلی مجموعه دفتر طراحی، پیاده سازی و تولید شده است.

تأمین پیش نیازهای تبلیغ تخصصی سیاست اصلی میز سبک زندگی اسلامی در سال 1401 است

رئیس میز سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی تأمین پیش نیازهای تبلیغ تخصصی را سیاست اصلی میز در سال 1401 بیان کرد و گفت: تمام اقدامات مراکز در حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغ و فضای مجازی را با توجه به این سیاست قابل اجرا می دانیم.

استقبال کم نظیر مخاطبان از فرهنگ نامه سبک زندگی قرآنی

مدیر گروه فرهنگ نامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: فرهنگ نامه کاربردی سبک زندگی از سوی گروه فرهنگ نامه های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تولید و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

دومین نشست دوره «اختبار» برگزار شد

دومین نشست دوره «اختبار» با موضوع بازدید از مؤسسه آل یس و بحث، تبادل نظر و پرسش و پاسخ پیرامون کتاب «مبانی سبک زندگی اسلامی» به همت قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی برگزار شد.

اسلام، عدالت را به معنای برابری قبول ندارد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اسلام عدالت را به معنای برابری قبول ندارد، گفت: برخی مانند شهید مطهری معتقدند که تفاوت بین زن و مرد در حقوق خانوادگی است و در عرصه اجتماعی برابری وجود دارد؛ اما پرسش مهم در برابر این نظریه وجود یا عدم وجود مرز روشن بین خانواده و اجتماع در عالم واقعیت است.

تغییر رویکرد از پژوهش های بنیادی به پژوهش های انضمامی و کاربردی در دفتر تبلیغات اسلامی

با هدف تعامل بیشتر میزکارهای تخصصی قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی با واحدهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و نیز اطلاع رسانی در خصوص تغییر رویکرد این قطب از پژوهش های بنیادی به پژوهش های کاربردی، سیاست ها، راهبردها و اولویت های پژوهشی قطب مذکور در سال 1401 تبیین شد.

فهم تمدنی قرآن متعهد به حل مسائل اجتماعی است/ خوانش تمدنی از قرآن به یکباره اتفاق نمی‌افتد

دفتر تبلیغات اسلامی چند روز پیش از برگزاری آخرین جلسه مباحثاتی «خوانش تمدنی از قرآن» در پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد که به این ترتیب سیر «ترتیبی ـ تمدنی» کل قرآن به‌مثابه اولین فاز از پروژه «فهم تمدنی قرآن» پس از پنج‌سال گفت‌وگو (بیش از ۱۲۰ جلسه) به پایان رسید.

عدم کارکرد مطلوب مدارس فعلی / سند 2030 سکولار است/ دغدغه خانواده ها در خصوص واسپاری تربیتی فرزندانشان به مدارس

نشست تخصصی مسیر وارونه با موضوع بررسی مسئله مرگ مدرسه، چشم اندازی متفاوت نسبت به جایگاه مدرسه در آینده کشور از سوی مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان با همکاری میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

12345678910...>>>
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما