شنبه 1 ارديبهشت 1403   08:21:45

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رییس حزب تحریر الشیعه مصر تأکید کرد:

ضرورت آگاهی بخشی نسبت به چهره واقعی وهابیت مرتبط با صهیونیسم

  • خلاصه :رییس حزب تحریر الشیعه مصر ضمن جریان شناسی تفکر اجتماعی سیاسی شیعیان در مصر گفت: باید چهره وهابیتی که با صهیونیسم ارتباط دارند را برای مردم جهان بیشتر روشن کنیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، احمد راسم نفیس در نشست جریان شناسی تفکر اجتماعی سیاسی شیعیان در مصر که توسط گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز آخوند خراسانی (ره) در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، به بحث پیرامون تفکرات اجتماعی جریانات سیاسی مختلف در مصر پرداخت.

وی این جریانات را به دو طیف اصلی تقسیم و گفت: گروه‌ هایی که از ابتدا شیعه بودند و گروه های دیگری که بعدها به تشیع گرویدند.

به گفته رییس حزب تحریر الشیعه مصر اکثر این گروه ها مباحث سیاسی را دنبال می کنند و به ویژه بعد از انقلاب اسلامی ایران و رهبری حضرت امام خمینی (ره) گرایشات بیشتری به این مباحث پیدا کردند و از جمله این افراد خانم صفی ناز کاظمی اصفهانی است که یک ایرانی الاصل بوده و اکنون بیش از ۸۰ سال سن داشته و در جریانات سیاسی و مذهبی مصر حضور جدی دارد و یکی از حامیان اخوان المسلمین هستند.

وی با بیان اینکه جهاد اسلامی دیگر جریانی است که در مصر وجود دارد و برای آزادی فلسطین فعالیت می کند، عنوان کرد: این گروه نیز بعد از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و شهید فخرالشهاوی مؤسس این جریان بود؛ نویسندگان بزرگ مصری همچون فهمی الشنهاوی و بشیر نافع نیز جزو این جریان بودند که به خاطر برخی از مشکلاتی که برای آنها پیش آمد به آمریکا منتقل شدند و مجله ای را با عنوان العالم تأسیس کردند که بعد از مدتی متوقف شد.

راسم نفیس خاطرنشان کرد: ازجمله گروه هایی که رئیس حزب تحریرالشیعه مصر به آن اشاره داشت گروه ملی گراها و یا ناسیونالیست های عربی هستند که حمایت های معنوی از جریان مقاومت دارند. از جمله جمال زهران و محمود رفعت که تحت عنوان حزب وفاق قومی مشغول به فعالیت سیاسی بوده و از دولت سوریه نیز حمایت می کنند؛ این گروه شیعه هستند ولی در امور مذهبی ورود جدی ندارند.

علاقه مندان جهت مطالعه متن کامل این خبر به سایت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مراجعه کنند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما