پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:48:45

(مهار تورم، رشد تولید)

print

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(isca) که نهادی حوزوی، انقلابی، پژوهشی و علمی است ، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم می‌باشد و از سال 1363 با عنوان «مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی» فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 1384 با مجوز قطعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، تأسیس شده است.
این نهادي حوزوي، انقلابي، پژوهشي و علمي دارای پژوهشکده های  فرهنگ و معارف قرآن، تاريخ و سیره اهل بیت)علیهم‌السلام(، مهدويت و آينده پژوهی، فلسفه و کلام اسلامی، اخلاق و معنويت، فقه و حقوق، علوم و انديشه سیاسی، الهیات و خانواده، اسلام تمدنی، مديريت اطلاعات و مدارک اسلامی و مراکز احیای آثار اسلامی و مطالعات اجتماعی و تمدنی و همکاری‌های علمی و بین المللی است.
این پژوهشگاه با بهره‌برداری از 13 نشریه، پایگاه‌های وب و محصولات نرم افزاری، اپلیکیشن‌ها، کرسی‌های نقد و ترویجی؛ نشست‌های علمی و تخصصی؛ همایش‌های ملی و بین المللی؛ همکاری‌های علمی داخلی و خارجی؛ تفاهم‌نامه‌های پژوهشی ملی و بین المللی، حائز افتخارات پژوهشی متعددی شده است.

آرشیو

نوع تبلیغات کاندیداها قانون مداری او را نشان می‌دهد

محمد باغستانی مدیر گروه پژوهشی هنر و تمدن اسلامی در نشست اول از سلسله نشست های انتخاباتی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان با موضوع نقش مشارکت عمومی‌ در پاسخگویی و اقتدار نظام به ایراد سخن پرداخت.

هم اندیشی «فرهنگ پیشرو در تمدن اسلامی» برگزار شد

هم اندیشی «فرهنگ پیشرو در تمدن اسلامی» به همت پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری کمیسیون فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

جایگاه و اصول کارآمدی خانواده در اندیشه‌ مقام معظم رهبری(مدطله العالی)

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن بیان اصول کارآمدی خانواده در اندیشه مقام معظم رهبری گفت: در نگاه ایشان، خانواده یکی از سلول‌های پیکره جامعه محسوب می‌شود که سلامت جامعه به سلامت آن بستگی دارد.

رنسانسی ضدصهیونیستی در حال وقوع است

نشست علمی «نبرد طوفان الاقصی؛ سناریوهای استراتژیک آینده» با حضور دکتر مصطفی مصلح‌زاده استاد دانشگاه و سفیر سابق ایران در کشور اردن روز دوشنبه 16 بهمن در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

شماره پنجم دوفصلنامه علمی ـ تخصصی « التاریخ والحضارة الاسلامیة؛ رؤیة معاصرة» منتشر شد

پنجمین شماره دوفصلنامه عربی علمی ـ تخصصی التاریخ والحضارة الاسلامیة؛ رؤیة معاصرة به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت ‌(علیهم‌السلام) و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

احراز جایگاه «مرکز پژوهشی برگزیده» توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در همایش کتاب سال حوزه

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به پاس انتخاب 7 اثر از منشورات آن مرکز به سال 1402 در بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه، جایگاه «مرکز پژوهشی برگزیده» را احراز کرد.

کتاب «رشته‌ای که به نقد جوانی خریده‌ام» منتشر شد

رئیس کتابخانه، نشر و اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کتاب «رشته‌ای که به نقد جوانی خریده‌ام» درباره ارتباط متقابل جوانان و سالمندان نوشته حجت الاسلام اصغر هادی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی توسط انتشارات این دفتر منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

گزارش کرسی علمی‌ترویجی «تعارض کار/خانواده»

کرسی علمی ترویجی «تعارض کار/خانواده؛ امری زنانه یا مردانه؟ چالش‌ها و راهکارها (با رویکرد حکمرانی اسلامی)» توسط گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

آیت الله مبلغی: توسعه دانش فقه جز از طریق فلسفه فقه امکان پذیر نیست

کرسی ترویجی «ابتناء توسعه فقه بر فلسفه فقه» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با ارائه آیت الله مبلغی(عضو مجلس خبرگان رهبری) و نقد حجت الإسلام و المسلمین رضا اسلامی (دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) و با مدیریت حجت الإسلام و المسلمین دکتر محمد رشیدزاده برگزار گردید.

امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)؛ الگوی خانواده ایمانی و کارآمد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام، خانواده‌ کارآمد، خانواده‌ای ایمانی است، گفت: الگوی چنین خانواده‌ای برای همه عالم، خانواده امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

12345678910...>>>
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما