جمعه 10 فروردين 1403   15:18:58

(مهار تورم، رشد تولید)

print

دبیر اجرایی کمیته جـذب هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی:

ضرورت سیاست‌گذاری و اولویت‌بندی در جذب هیأت علمی

  • خلاصه :دبیر اجرایی کمیته جـذب هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت سیاست‌گذاری و اولویت‌بندی در جذب هیأت علمی از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، دکتر علی اکبری معلم، به تبیین ضرورت سیاست‌گذاری و اولویت‌بندی توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) در جذب هیأت علمی پرداخت و گفت: مطابق مصوبه ابلاغی، پژوهشگاه و دانشگاه موظفند یک سلسله موارد را به هنگام ارسال درخواست جذب هیأت علمی جدید رعایت نمایند.

وی از «سیاست‌گذاری و تصویب نقشه راه برای گروه علمی و پژوهشکده یا دانشکده مربوط»، «تعیین حوزه تخصص و تمحض هریک از اعضای هیأت علمی موجود در گروه علمی مربوط»، «تعیین حوزه تخصص و تمحض متقاضی عضویت هیأت علمی و معرفی برجستگی‌ها و فوق‌العادگی متقاضی» و «تعیین خلاء‌های موجود، نیازهای ضروری و اولویت‌بندی آن مطابق سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌ها» به عنوان موارد چهارگانه درخواست جذب هیأت علمی جدید یاد کرد که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) باید آنها را رعایت کنند.

دبیر اجرایی کمیته جذب هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: هدف مصوبه مذکور، کمک به پژوهشگاه و دانشگاه در شناسایی و جذب نخبگان و فارغ‌التحصیلان برتر حوزوی جهت تحقق سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های کلان دفتر و حل مسائل نظام می‌باشد.

وی در تشریح مصوبه یاد شده گفت: گروه‌های علمی، پژوهشکده‌ها و دانشکده‌ها لازم است برای خود، نقشه راه تعریف نمایند و حوزه تخصص هر یک از اعضای هیأت علمی موجود را به روزرسانی کنند.

اکبری معلم ابراز کرد: دانشکده ها و پژوهشکده ها همچنین باید خلاءهای موجود و نیازهای خود را احصا نموده، اولویت‌بندی کرده و به‌هنگام ارسال خواست جذب هیأت علمی جدید، حوزه تخصص متقاضی و فوق‌العادگی‌های موجود در وی را تعیین و معرفی نمایند، به‌نحوی که برای اعضای کمیته جذب هیأت علمی روشن شود که گروه، پژوهشکده و دانشکده متقاضی چه اهداف، رسالت و برنامه‌ای کلان برعهده دارد؟ اعضای هیأت علمی موجود درحال تحقق کدامیک از آنها هستند؟ نیازها و خلاءهای موجود چیست؟ حال فرد معرفی شده دارای چه توانایی، تخصص و ویژگی‌های خاص است که می‌تواند رسالت، هدف و برنامه کلان به جای مانده را در طول خدمت خود در جایگاه هیأت علمی محقق سازد؟

وی همچنین نسبت به رعایت بند 7 مصوبه جلسه 125 کمیته جذب هیأت علمی دفتر تأکید کرد. (به اتمام رساندن یک پژوهش مرتبط در حد کتاب در پژوهشگاه با تایید معاونت پژوهش پژوهشگاه و یکسال تدریس مستمر مرتبط و موفق در دانشگاه با تایید معاونت آموزش دانشگاه).
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما