جمعه 10 فروردين 1403   11:19:22

(مهار تورم، رشد تولید)

print

با حضور نمایندگان حشد الشعبی صورت گرفت؛

برگزاری نشست بررسی زمینه‌های تعاملات علمی و دانشگاهی ایران و عراق

  • خلاصه :زمینه‌ها و بسترهای تعاملات علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور نمایندگان حشد الشعبی و مدیر امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه باقرالعلوم (ع) مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در نشستی که با حضور علی عبودی «مسئول دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله در قم»، سید عباس عرداوی  «عضو مؤسسه هدف و مرکز علمی پژوهشی حمورابی، پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی»، سید هیثم خزعلی «کارشناس مطالعات سیاسی و عضو مؤسسه هدف» و همچنین سید هادی ساجدی «مدیر اداره بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه باقرالعلوم (ع)» برگزار گردید، بسترهای تعاملات علمی و دانشگاهی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، ساجدی ضمن تشریح رشته‌های بین‌المللی این دانشگاه و آمادگی جهت پذیرش دانشجویان عرب‌زبان در این رشته‌ها، به بیان الزامات و فرآیندهای پذیرش دانشجویان عراقی پرداخت.

در ادامه مقرر گردید که جلسات و نامه‌نگاری‌های مستمری جهت فعال‌سازی رسمی ارتباطات دانشگاه با مراکز علمی و دانشگاهی عراق تدارک شود تا زمینه‌ اعزام دانشجویان عراقی جهت تحصیل در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و همچنین مقدمات تبادل اساتید بین طرفین فراهم گردد.

گفتنی است مجوز جذب دانشجوی خارجی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اواخر سال1399 از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد؛ این دانشگاه هم‌اکنون در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و مقدمات جذب دانشجوی غیرایرانی است و پیش‌بینی می‌شود که اولین دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه از مهرماه 1400 مشغول به تحصیل شوند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما