پنجشنبه 9 فروردين 1403   11:36:00

(مهار تورم، رشد تولید)

print

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) مطرح کرد؛

تقوای سیاسی؛ مهم ترین شاخصه کاندیدای اصلح از منظر مبانی دینی

  • خلاصه :عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به تبیین شاخصه های کاندیدای اصلح از منظر مبانی دینی پرداخت و «تقوای سیاسی» را یکی از مهم ترین این شاخصه ها برشمرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک در گفت‌‍وگو با خبرنگار ما به تبیین شاخصه های کاندیدای اصلح از منظر مبانی دینی پرداخت و «تقوای سیاسی» را یکی از مهم ترین این شاخصه ها برشمرد و گفت: تقوای سیاسی عبارت است از رعایت ملاک ها و معیارهایی که باید در رفتار سیاسی خود داشته باشیم.
وی با اشاره به آیه شریفه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ و اتقوالله»، یکی از مصادیق «ما قدمت لغد» را «چگونه انتخاب کردن» دانست و گفت: اگر در انتخاب کردن، «اتقوالله» را رعایت کنیم، تقوای سیاسی به خرج داده ایم.
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان باید به قصد قربت الهی وارد عرصه انتخابات شوند، تصریح کرد: برخی از بزرگان ما با وضو در عرصه انتخابات حاضر می شدند، زیرا قائل بودند که این کار را باید به قصد قربت انجام داد.
وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) در رابطه با حکومت داری و ضرورت اجتناب از قدرت طلبی در عرصه های سیاسی افزود: انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان باید در عرصه انتخابات به امتثال امر الهی بیاندیشند.
حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک، پرهیز از وعده های بی اساس را یکی دیگر از شاخصه های کاندیدای اصلح دانست و اظهار داشت: وعده هایی که در چارچوب شریعت و حدود الهی نباشند، معصیت است و نباید به آنها اعتنا شود.
وی با بیان اینکه انتخابات باید آگاهانه و مبتنی بر تقوای سیاسی شکل بگیرد، گفت: شاخصه تقوای سیاسی برای همه افراد اعم از انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان لازم است، زیرا اگر کاندیداها تقوای سیاسی داشته باشند و بدانند تخصص لازم برای ریاست جمهوری را ندارند و شخصی دیگر از آنها برتر و عالم تر است، به صورت خودکار از عرصه انتخابات کنار می کشند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما