پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   09:33:20

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛

برگزاری نشست علمی «ظرفیت‌شناسی فلسفه اسلامی در تبیین جنسیت» در دانشگاه باقرالعلوم(ع)

  • خلاصه :نشست علمی «ظرفیت‌شناسی فلسفه اسلامی در تبیین جنسیت» برگزار و روش شناسی و ظرفیت فلسفه اسلامی برای ایجاد بنیان فلسفی مطالعات جنسیت مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، نشست علمی «ظرفیت شناسی فلسفه اسلامی در تبیین جنسیت» به همت اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) و با همکاری گروه آموزشی فلسفه و کلام این دانشگاه به صورت برخط برگزار شد.

در این نشست علمی که در ارتباط با پایان نامه کارشناسی ارشد حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاویانی «ارائه‌دهنده» با عنوان «مبانی نظری جنسیت نفس و دلالتهای الهیاتی آن» برگزار شد، روش شناسی و ظرفیت فلسفه اسلامی برای ایجاد بنیان فلسفی مطالعات جنسیت مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین کاویانی اظهار داشت: مفهوم جنس و جنسیت از جمله مفاهیم جدیدی هستند که جامعه ما را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند و مواجهه فعال با چنین اموری از جمله رسالت‌های فلسفه اسلامی است.

وی گفتار خود را به دو بخش «جنس» و «جنسیت» تقسیم کرد و به بیان ظرفیت‌های موجود در فلسفه اسلامی برای تبیین هر یک پرداخت.

در این نشست، همچنین دیدگاه انتقادی فلسفه اسلامی به برخی از گفتمان‌های رایج علوم انسانی مطرح شد و دیدگاه فیلسوفان مسلمان به عنوان نظریه جایگزین مورد اشاره قرار گرفت.

در پایان نشست مذکور، پرسش‌هایی از سوی شرکت‌کنندگان مطرح شد و سخنران نشست به آن‌ها پاسخ داد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما