جمعه 10 فروردين 1403   12:40:46

(مهار تورم، رشد تولید)

print

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم:

تفکر انقلابی حضور بیگانگان در منطقه را متزلزل کرده است/ اقتدار رزمندگان از دستاورد‌های دفاع مقدس است

  • خلاصه :جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم با اشاره به اینکه اقتدار رزمندگان و قدرت بازدارندگی ایران یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس است،گفت: تفکر انقلابی با اقتدار، حضور بیگانگان در منطقه را متزلزل کرده است، به نحوی که استکبار عقب‌نشینی کرده است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سردار محمدرضا موحد در آیین رونمایی از آثار ادبی ایثار و شهادت با عنوان «بال و پرهای امام» که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی و مدیریت روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری ستاد کنگره شهدای استان قم و سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) استان قم در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: ما انقلاب را در جنگ صادر کردیم و قدرت غرب و شرق را شکستیم و نشان دادیم علیه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد.

* ایران در دوران دفاع مقدس یک وجه از خاک را از دست نداد

وی گفت: اهمیت دفاع مقدس بر هیچ کسی پوشیده نیست چراکه در تاریخ ۲۰۰ سال گذشته، ایران در هیچ جنگی نه تنها پیروز نشده است، بلکه شکست‌های سنگینی را متحمل شده و قسمت‌هایی از خاک کشور را از دست داده، اما دفاع مقدس ایران در نهایت مظلومیت و موج تحریم‌ها در برابر دنیا قرار گرفت و حتی یک وجب از خاک این سرزمین را از دست نداد.

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم با اشاره به اینکه دفاع مقدس یکی از جنگ‌های بزرگ و پرخسارت تاریخ ایران است، تصریح کرد: البته مدیریت و رهبری امام خمینی(ره) در جنگ باعث شد که یک شکست قطعی به پیروزی تبدیل شود چرا که اندیشه دفاعی حضرت امام(ره) برگرفته از اندیشه‌های ناب اسلامی بود.

وی با اشاره به مدیریت و فرماندهی حضرت امام(ره) افزود: حضرت امام خمینی(ره) بدون داشتن سابقه و توانمندی نظامی توانست این جنگ را مدیریت کند و آن را به پیروزی برساند و این چیزی جز آموزه‌های اسلام ناب محمدی نیست؛ اگر اسلام عزیزی که برای همه بخش‌ها و همه موارد مورد نیاز بشریت راه حل و دستورالعمل دارد، به خوبی تبیین شود، برای تمام مشکلات ما راه حل خواهد داشت.

* در دفاع مقدس تمام آحاد ملت کنار هم بودند

موحد اظهار داشت: در دفاع مقدس تمام آحاد ملت ایران همه در کنار یکدیگر قرار گرفتند و به صورت متحد و منسجم با ایثار و از خودگذشتگی در مقابل دشمن ایستادند و مبارزه کردند.

وی گفت: علوم صنایع دفاعی قبل از دوران دفاع مقدس در اختیار چند ابرقدرت دنیا بود، اما دفاع مقدس این انحصار را شکست و امروز ایران از قدرت‌های حوزه دفاعی است؛ حوزه دفاعی ما بالاتر از دو هزار کیلومتر است، به این معنی که دشمن را در فاصله دو هزار کیلومتری رصد می‌کنیم.

* اقتدار رزمندگان و قدرت بازدارندگی ایران یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس است

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم با اشاره به اینکه اقتدار رزمندگان و قدرت بازدارندگی ایران یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس است، تصریح کرد: امروز اقتدار رزمندگان اسلام به حدی رسیده است که پرنده‌های آمریکایی را سرنگون و کشتی انگلیسی را توقیف می‌کند و داعش را از بین می‌ برد، بدون اینکه آن‌ها بتوانند اقدامی علیه ایران انجام دهند.

وی افزود: همچنین، ما در شرایط سخت تحریم سوخت را به کوبا و لبنان می‌فرستیم؛ ناوگروه ارتش سه قاره را طی می‌کند و بعد از چهار ماه سالم برمی گردد که همه این مسائل به برکت دفاع مقدس است.

* تفکر انقلابی حضور بیگانگان در منطقه را متزلزل کرده است

موحد با اشاره به دیگر برکات انقلاب اسلامی اظهار داشت: تفکر انقلابی با اقتدار، حضور بیگانگان را در منطقه متزلزل کرده است، به نحوی که استکبار عقب‌نشینی کرده و امروز آمریکا به هیچ وجه شریک قابل اعتمادی در منطقه نخواهد بود و شکست خورده است.

وی گفت: حتی ناو‌های نظامی که روزی نماد قدرت آمریکا در خلیج فارس بود، امروز به سیبل متحرک برای ما تبدیل شده است.

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم با اشاره به اینکه امروز ایران تبدیل به یک قدرت ائتلاف ساز شده است، تصریح کرد: مکتب حاج قاسم یکی از مهمترین دستاورد‌های دفاع مقدس است؛ مکتب حاج قاسم از قدرتی برخوردار است که در پرتو آن مردم دنیا متحد شده و در برابر ظلم ایستادگی کردند و از مرز‌های سیاسی خود دفاع خواهند کرد؛ همه این‌ها ثمره دفاع مقدس و مکتب حاج قاسم است.

* فراموشی و تحریف دو آسیب دفاع مقدس است

وی با بیان این که فراموشی و تحریف دو آسیبی است که دفاع مقدس را تهدید می‌کند، افزود: علت این که عاشورا باقی ماند و الگو شد، به این خاطر است که کاری خالص برای خدا بود؛ اگر کار برای خدا انجام شود، خدا کمبود‌ها را پر می‌کند، همانطور که در دفاع مقدس، جمهوری اسلامی با دست خالی در برابر دنیا قرار داشت و امداد‌های غیبی به میدان می‌آمدند و شهدا با این نصرت‌ها علیه دشمن پیروز می‌شدند.

موحد خاطرنشان کرد: این نصرت‌ها چیزی نیست که برای دفاع مقدس باشد، هر کاری که برای رضای خدا انجام شود، حتماً نتیجه هم خوب خواهد شد.

در این آیین از ۴ اثر ادبی حوزه ایثار و شهادت با عنوان‌های «بال و پرهای امام»، «مقتل شهدای دفاع مقدس»، «همراهان آسمانی سرداران زمینی» و «بایسته‌های روایت گری شهدا دفاع مقدس» رونمایی شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما