شنبه 1 ارديبهشت 1403   05:21:52

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

حجت الاسلام و المسلمین رضا مهکام مطرح کرد؛

کاهش آسیب های روحی بیماران کرونایی وظیفه اصلی مبلغان مستقر در بیمارستان ها

  • خلاصه :استاد روانشناسی بالینی حوزه و دانشگاه اظهار داشت: بخش اعظمی از مشکلات بیماران کرونایی مشکلات روحی و روانی می باشد، مبلغین مستقر در بیمارستان های کرونایی کشور تلاش کنند تا آسیب های روحی بیماران را کاهش دهند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین رضا مهکام «مدیر گروه تبلیغی جهادی یاوران سلامت روان» در گردهمایی روحانیون روان شناس جهادی جهت حضور در بیمارستان های استان قم بیان کرد: آغاز حضور گروه یاوران سلامت روان در بیمارستان های کرونایی، ۶ اسفندماه ۱۳۹۸ همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور باز می گردد.

وی ادامه داد: این حرکت، کار بسیار سختی بود، زیرا ترسی در بین مردم حتی کادر درمان از ویروس کرونا ایجاد شد که این امر موجب گردید تا بسیار کم به بیماران کرونایی نزدیک شوند.

استاد روانشناسی بالینی حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حرکت جهادی حضور در بیمارستان های کرونایی از ابتدای شیوع ویروس شروع شده است و طلاب دغدغه مند و متخصص در عرصه روانشناسی حضوری پررنگ در این حرکت داشته اند.

وی در ادامه افزود: استمرار در یک فعالیت باعث موفقیت آن کار خواهد شد، در طول یک سال و نیم گذشته حضور روانشناسان حوزوی در بیمارستان با افت و خیزهایی مواجه شده است، بعضی از مبلغان به ناچار باید به امور دیگر از زندگی و بعضی دیگر خود مبتلا به بیماری کرونا شده اند که نیازمند است همت مضاعفی صورت گیرد تا شاهد استمرار این حرکت پرثمر باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام با اشاره به مشکلاتی که مبلغان توانمند و متخصص در عرصه روانشناسی بالینی جهت حضور در بیمارستان های کرونایی دارند بیان داشت: بدون تردید و به اظهار صریح مسئولان سلامت کشور، کادر درمان و بیماران کرونایی حضور روانشناس معتقد به امور دینی در بیمارستان ها دارای ثمرات زیادی بوده است لکن این حضور با مشکلاتی مواجه بوده که نیازمند حمایت های  بیشتر می باشد.

وی اظهار داشت: وجود مشکلات و موانع باعث نمی شود که در حرکت جهادی ما خللی وارد شود و توانایی ما را جهت خدمت به هموطنان عزیزمان تقلیل دهد لذا با توانی مضاعف و همت بالا این مسیر را ادامه خواهیم داد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی یاوران سلامت روان توجه به مسائل روحی بیماران کرونایی را از امور مهم در سلامت آنان بر شمرد و گفت: بخش اعظمی از مشکلات بیماران کرونایی، مشکلات روحی و روانی می باشد، از این رو مبلغین مستقر در بیمارستان های کرونایی کشور باید تلاش کنند تا آسیب های روحی بیماران را کاهش دهند.

وی بیان کرد: وجود استرس یکی از مواردی است که در میان بیماران کرونایی وجود دارد، در قدم اول باید مفهوم و نشانه‌های استرس شناخته شود تا بتوان با آن مقابله کرد؛ اگر کسی درد دارد دیگر نباید استرس را به آن اضافه کند، استرس یعنی فشارهای روانی که از محیط بر انسان وارد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام اظهار داشت: گاهی اوقات افکار خود انسان است که استرس تولید می‌کند؛ در ماجرای کرونا هم همین مسأله است، بنابراین اگر با صحبت با بیماران بتوانیم افکار منفی ناشی از مبتلا به کرونا را از آنها دور کنیم، طبعاً استرس آنها نیز کم خواهد شد و روند بهبودی سرعت پیدا می‌کند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما