جمعه 10 فروردين 1403   18:57:34

(مهار تورم، رشد تولید)

print

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

سکولار دانستن هیأت از آسیب‌های محتوایی مجالس عزاداری است

  • خلاصه :حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی با بیان اینکه باید مراقب آسیب‌های محتوایی و آسیب‌های شکلی در مجالس عزاداری بود، گفت: فراموش شدن هدف قیام امام حسین (ع) و سکولار دانستن هیأت از جمله آسیب‌های محتوایی مجالس عزاداری است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در همایش طلایه داران تبلیغ؛ مجمع مبلغان ماه محرم الحرام ۱۴۴۳ هجری قمری اصفهان که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با اشاره به ضرورت آسیب شناسی مجالس عزاداری، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) و ملت امام‌حسینی (ع) دشمن شناسی است.

وی ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) براساس این ویژگی امان‌نامه دشمن را نیز نمی‌پذیرد، زیرا می‌داند که امان‌نامه دشمن هم خدعه و نیرنگ است.

کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به فراز‌هایی از آیات قرآن، تصریح کرد: هدف دشمن سستی جبهه مومنین است و اگر در مسیر خود سست شدند کمی روی خوش نشان می‌دهد.

* سکولار دانستن هیأت از آسیب‌های محتوایی مجالس عزاداری است

وی با بیان اینکه باید مراقب آسیب‌های محتوایی و آسیب‌های شکلی در مجالس عزاداری بود، افزود: فراموش شدن هدف قیام امام حسین (ع) و سکولار دانستن هیأت از جمله آسیب‌های محتوایی مجالس عزاداری است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) نجات بندگان از جهالت و ضلالت بود و اینکه ما سخنان بدون پشتوانه عقلی بیان کنیم، با هدف قیام عاشورا مغایرت دارد.

وی اظهار کرد: کسی از تمسخر دشمنان دین نمی‌ترسد، زیرا دشمن عباداتی مثل نماز را نیز تمسخر می‌کند، اما اینگونه برنامه‌های دینی مبنای عقلی دارد، ولی بیان برخی سخنان بی‌منطق که می‌تواند در فضای مجازی نیز منتشر شود و بهانه‌ای برای تمسخر است، موجب وهن دین می‌شود.

* مراسم عزاداری سکولار نیست

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه مراسم عزاداری سکولار نیست، تاکید کرد: ملت ما برای اسلام انقلاب کردند و ۲۶۰ هزار شهید، ده‌ها هزار جانباز و ایثارگر در این راه خون خود را فدا کردند لذا نباید سکولار بود و اگر چه نباید از افراد حمایت کرد، ولی از از اصل انقلاب، ولایت فقیه و نظام اسلامی باید دفاع کرد.

وی ادامه داد: مبلغان دینی ویژگی‌هایی چون ولایتمداری، یقین، شجاعت، رشادت، دشمن‌شناسی، بصیرت، آزادی‌خواهی، حریت، عبودیت و بندگی را در برنامه‌های تبلیغی خود تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بصیرت را از دیگر ویژگی‌های ملت حسینی برشمرد و خاطرنشان کرد: بصیرت اخلاقی به معنای شناخت نقاط ضعف و تلاش برای از بین بردن آن‌ها و بصیرت سیاسی و شناخت خط و مشی اجتماعی و سیاسی از مهم‌ترین ابعاد بصیرت است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما