جمعه 31 فروردين 1403   23:28:27

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد؛ ‏

لزوم تبلیغ تخصصی بر مبنای مسأله محوری در حوزه های علمیه

  • خلاصه :مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر عقب ماندگی حوزه علمیه در تبلیغ تخصصی، این نوع تبلیغ را استوار بر مسأله محوری دانست.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، اباذر جعفری در هم اندیشی «شاخص های تبلیغ نوین در جامعه نوین» همراه با تبیین چشم انداز فعالیت های تبلیغ تخصصی که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با بیان این که موضوع تبلیغ در حقیقت شالوده، بنیان و رویکرد اصلی دفتر تبلیغات اسلامی است، اظهار داشت:‏ در این راستا از سال های گذشته تاکنون مواجهه تخصصی با بحث تبلیغ وجود داشته است، اما امروز ضرورت آن بیشتر احساس می شود، تا جایی که دفتر تبلیغات اسلامی رویکرد تبلیغ آتی خود را بر اساس تبلیغ تخصصی قرار داده است.

مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تخصصی شدن حوزه های علمیه تصریح ‏کرد: خوشبختانه تخصصی شدن حوزه های علمیه در آموزش و پژوهش پیشرفت خوبی داشته است، در بحث تبلیغ نیز متخصصان توانمند زیادی داریم، اما در بحث تبلیغ تخصصی هنوز عقب هستیم.

وی افزود: فعالیت مسئله محور فعالیتی است که با استفاده از ظرفیت های مبلّغان در مباحث علمی و مهارتی کمک به حل مسئله می کند، در حقیقت سه بحث بینشی و ایجاد احساس و تقویت احساس دیندارانه و تغییر رفتار را در تبلیغ تخصصی دنبال می کنیم. در زمینه تبلیغ تخصصی 40 رشته تعریف شده است که بر اساس مسئله محوری و قطب های دفتر تبلیغات تقسیم بندی شده است که بر اساس مباحث روز جامعه قابل چینش هستند.

جعفری اظهار داشت: ‏موضوعات ما الزاماً موضوعات میدانی به معنای عملیاتی و اعزام نیست، بلکه موضوعات مطالعاتی مثل مطالعات فرهنگی، مطالعات زنان و فمنیسم است، در تبلیغ تخصصی با توجه به ظرفیت ها و بسترهای موجود، طلاب علاقه مند زیادی داریم که تخصص و دغدغه و مهارت تبلیغ خوبی دارند.

وی گفت: در سوابق حدود 10 درصد مبلّغان تخصصی، سابقه تبلیغ عمومی وجود ندارد و این نشان دهنده این است که داشتن سابقه تبلیغ عمومی برای تبلیغ تخصصی لازم نیست؛ در حوزه مشاوره استقبال زیادی داشته ایم و این حاکی از بالا بودن ظرفیت ها است.

مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در حوزه تخصصی خانواده دو رشته تبلیغی مشاوره خانواده و مهارت های زندگی برای دارندگان مدارک آکادمیک و مهارت مبلغ خانواده برای فعالان حوزه خانواده که مدارک آکادمیک ندارند، وجود دارد؛ در حال حاضر 21 درصد از مبلّغان دارای مدرک دکتری ‏71 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و 7 درصد هم دارای مدرک کارشناسی هستند.

جهت مشاهده متن کامل خبر به سایت معاونت فرهنگی و تبلیغی مراجعه کنید.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما